از گوش پیچاندن احمدی‌نژاد تا وام مسکن خبرنگاران مجرد

خورنا: دیدار احمدی‌نژاد با خبرنگاران که ظهر امروز برگزار شد با حاشیه‌های جالبی همراه بود.

 به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، مراسم بزرگداشت روز خبرنگار صبح امروز با تلاوت آیاتی از قرآن کریم در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف برگزار شد.

*محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور، محمدحسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی‌اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی رئیس‌جمهور،‌ محمدجعفر محمدزاده معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از شرکت‌کنندگان در این مراسم بودند.

*مرتضی حیدری به عنوان مجری برنامه از خبرنگاران دعوت کرد تا سخنان خود را با رئیس‌جمهور مطرح کنند؛ شفیعی سروستانی به عنوان اولین خبرنگار از دغدغه‌های کمبود کاغذ سخن گفت و اینکه مجله اش تا مهرماه منتشر می شود و پس از آن دیگر قادر به ادامه انتشار مجله نیست.

*خبرنگاران صدا و سیما نیز در این جلسه اغلب به تهیه گزارش و تصویر از خبرنگاران خود مشغول بودند.

*خبرنگار باشگاه خبرنگاران از نحوه پرداخت هدیه رئیس‌جمهور به خبرنگاران و برخورد برخی از مسئولان دولتی با خبرنگاران گله کرد و احمدی‌نژاد خطاب به وی گفت “گوش هر کسی که خبرنگاران را اذیت کند می‌پیچانم”. وی همچنین از برخی محدویت های  موجود در مصاحبه با اعضای هیئت دولت  و مسئولان دولتی انتقاد کرد.

*حمایت معنوی دولت از خبرنگاران با توجه به وجود جنگ نرم دشمن خواسته یکی دیگر از خبرنگاران بود.

*در این جلسه خبرنگار یکی از خبرگزاری ها که برای سخنرانی به پشت تریبون دعوت شد، تنها به تمجید و تعریف از ریاست مجموعه خود و البته انتقاد از سایر نهادها به خصوص قوه قضاییه پرداخت.

*در میانه جلسه برخی از حاضران به صورت مرتب به کف زدن های بی مورد در میان سخنان خبرنگاران می پرداختند و در هنگام سخنرانی رییس جمهور نیز درباره مسائل مورد علاقه خود اظهار نظر می کردند.

*در این جلسه یکی از سخنرانان که به عنوان نماینده  رسانه های مجازی و وبلاگ ها انتخاب شده بود، به انتقاد از دستگیری برخی از وبلاگ نویسان از سوی نهادهای قضایی پرداخت.

*یکی از خبرنگاران موضوع وام مسکن برای خبرنگاران مجرد را مطرح کرد که رئیس‌جمهور خطاب به وی گفت اگر مجردها تنها زندگی کنند دق می‌کنند.

*همچنین یکی از خبرنگاران پس از صحبت‌های وزیر ارشاد از اینکه سایت سمان مشکل دارد انتقاد کرد که با تشویق‌های خبرنگاران رو‌به رو شد و احمدی‌نژاد هم خطاب به وزیر ارشاد گفت پس وزیر ارشاد آمار تبلیغاتی داد؟

*مباحث مربوط به بازداشت خبرنگاران از مباحث دیگر مطرح شده در نشست خبرنگاران با رئیس‌جمهور بود و زمانی که احمدی‌نژاد از آماده کردن نامه‌ و ارائه آن به قوه قضائیه خبر داد یکی از خبرنگاران گفت آن خواهر و برادری هم که از ایران رفته‌اند بازگردانید که احمدی‌نژاد در پاسخ به وی گفت چشم اما همه کارهای سخت را از من نخواهید من پیشانی سفید هستم.

*کتاب رسانه مصلح که آراء و اندیشه‌های احمدی‌نژاد پیرامون رسانه و اطلاع‌رسانی است امروز در بین خبرنگاران توزیع شد.

*احمدی‌نژاد در بخشی از سخنانش خطاب به خبرنگاران گفت من شما را دوست دارم و یکی از خبرنگاران هم در جواب گفت ما هم شما را دوست داریم.

*رئیس انجمن صنف عکاسان نیز از اینکه از نماینده عکاسان دعوت نشده بود گله کرد.

*تصاویری که از خبرنگاران شهید عرصه خبر تهیه شده بود تنها مختص خبرنگاران شهید رسانه ملی و سازمان صدا و سیما بود.

*در پایان جلسه بسیاری از خبرنگاران برای گفت و گوی مستقیم با رییس جمهور و ارائه نامه خود به دور وی حلقه زدند و به بیان درخواست های خود پرداختند.