سرپرست اداره ارشاد بهبهان: مشکل جدی خبرنگاران نداشتن امنیت شغلی است

خورنا: سرپرست اداره ارشاد بهبهان گفت: نداشتن امنیت شغلی، درآمد کافی و عدم برخورداری از امتیازات خاص از مشکلات خبرنگاران است.

سیدعبدالله حسینی‌منفرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان ضمن تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران اظهار کرد: یکی از شغل‌های سخت دنیا، حرفه خبرنگاری است که خبرنگار همواره در صحنه‌های مختلف حضور داشته و برای اطلاع‌رسانی به مردم هرگونه خطری را به جان می‌خرد.

وی تصریح کرد: در این میان بسیاری از همین خبرنگاران در حین انجام وظیفه با مشکلات متعددی روبه‌رو شده‌اند که گاهی اوقات به قیمت جان آنان تمام شده است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان با بیان اینکه همه باید به این قشر احترام بگذاریم، خاطرنشان کرد: وظیفه خبرنگاران، کار کوچکی نبوده و باید به این نکته توجه داشت که اگر اصحاب رسانه، اقدامات مسئولان را به گوش مردم نمی‌رساندند، بخش بزرگی از این فعالیت‌ها نادیده گرفته می‌شد.

وی ادامه داد: همچنین مردم از طریق خبرنگاران با مسئولان شهر و کشور خود در ارتباط بوده و به همین دلیل، خبرنگاران پل اتصال و ارتباط مردم و مسئولان هستند.

حسینی‌منفرد با بیان مشکلات خبرنگاران گفت: نداشتن امنیت شغلی، درآمد کافی و عدم برخورداری از امتیازات خاص این حرفه در کنار بسیاری از مشکلات دیگر، خبرنگاران ما را تحت تأثیر قرار داده و کیفیت کار آنها را کاهش داده که این امر وظیفه ما مسئولان را در راستای حمایت از آنها سنگین‌تر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اما گاهی شاهد هستیم که مسئولان دستگاه‌های مختلف، خود برای خبرنگاران سنگ‌تراشی کرده و موجب ناراحتی و دلخوری آنان می‌شوند، در حالی باید در صورت شنیدن نقد از این قشر، آن را پذیرا بوده و در فکر رفع کاستی‌ها باشند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان در پایان گفت: البته ما نیز انتظار داریم خبرنگاران تنها به وظیفه خود عمل کرده و آن را به درستی انجام دهند تا خبری نادرست میان مردم پخش نشود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *