دانشگاه شهید چمران اهواز از تفکیک جنسیتی رشته ها عقب نشست

خورنا: در حالی که پیش از این، انتشار دفترچه انتخاب رشته دانشگاه‌ها در سایت سازمان سنجش آموزش و اعمال محدودیت‌هایی در چند رشته برای ورود دختران به دانشگاه شهید چمران اهواز اعتراضاتی را برانگیخته بود، سرانجام با تلاش مسئولان این دانشگاه این محدودیت‌ها لغو شد.

با وجودی که دفترچه انتخاب رشته از روز گذشته در مراکز و ادارات پست توزیع آن آغاز شده اما تغییرات جدید در رشته‌ها و افزایش کد رشته‌ محل‌‌های انتخابی داوطلبان ورود به دانشگاه در سایت سازمان سنجش موجود است و داوطلبان می‌توانند برای اطلاع از رشته‌هایی که به دفترچه افزوده شده، به آدرس www.sanjesh.org مراجعه کنند.

موارد اصلاحی رشته‌‌های تحصیلی دوره‌های روزانه و شبانه در دانشگاه‌ شهید چمران اهواز که از طریق سایت سازمان سنجش اعلام شده شامل ۳۳ کد رشته محل در گروه آزمایشی علوم تجربی، ۳۹ کد رشته محل در گروه علوم انسانی، ۴۰ کد رشته محل در گروه آزمایشی علوم ریاضی، چهار کد رشته در گروه آزمایش هنر مربوط به دانشکده هنر شوشتر و شش کد رشته محل درگروه آزمایشی زبان‌های خارجه است.

تغییرات در نحوه پذیرش دانشجویان دختر در برخی دانشگاه‌های کشور امسال از طریق سازمان سنجش آموزش و وزارت علوم اعلام و اعمال شد اما اصرار مسئولان این دانشگاه‌ها و پیگیری آنها منجر به حل مشکل و اعمال اصلاحاتی شد که شامگاه دیروز از طریق سایت سازمان سنجش آخرین تغییرات منتشر شده است.

به گزارش فارس،انتخاب رشته داوطلبان مجاز ورود به دانشگاه از امروز ۱۷ مرداد آغاز می‌شود و تا دوشنبه ۲۳ همین ماه به مدت شش روز ادامه دارد.بدین ترتیب جای نگرانی نیست و داوطلبان دختر که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند همچون سابق، حق انتخاب رشته‌های مختلف تحصیلی در دانشگاه شهید چمران اهواز را دارند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *