رئیس اداره میراث فرهنگی ماهشهر: توسعه صنایع دستی نیاز به مکان متمرکز دارد

خورنا – سارا عبادی گفت: جهت توسعه صنایع دستی نیاز به مکان متمرکز میباشد که بتوان به خوبی از این هنر دست ساز استفاده کرد.

به گزارش خورنا، رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری ماهشهر در دیدار صنعگران با مسئولان که در فرمانداری ماهشهر برگزار شد، اظهار داشت: جهت توسعه صنایع دستی نیاز به مکان متمرکز میباشد که بتوان به خوبی از این هنر دست ساز استفاده کرد. اگر این صنعتگران در یک مکان واحد متمرکز شوند بی شک موجب اشتغال پایدار خواهند بود.
وی ادامه داد: تحقق این مهم نیاز به همت و مساعدت مسولین محترم شهرستان دارد.

عبادی بیان دات: صنایع دستی هر منطقه نشان از هویت و فرهنگ منطقه است. ترویج ،توسعه و معرفی صنایع دستی منطقه معرفی قدمت و فرهنگ منطقه است.

وی گفت: طی دو سال فعالیت های زیادی جهت شناسایی صنعتگران و هنرمندان صورت گرفته است. در این مدت برنامه‌های متعددی داشتیم از جمله برگزاری نمایشگاه های مختلف ،برگزاری کارگاه آموزشی در اداره زندان ،دانشگاه ازاد،کانون فرهنگی سپاه ،کانون فرهنگی فرمانداری و… که تاثیر شایان ذکری در توسعه صنایع دستی شهرستان گذاشته است.
عبادی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۵رشته صنایع دستی در شهرستان یا احیا شدند و یا صنعتگران این رشته‌ها که به صورت ناشناس در منزل کار میکردند شناسایی شده و پس از معرفی به معاونت صنایع دستی اداره کل و اخذ کارت شناسایی تحت پوشش بیمه صنعتگران قرار گرفتند و همچنین جهتشرکت در نمایشگاه های استانی و کشوری معرفی میشوند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *