شجاعت بارزترین خصیصه یک خبرنگار است

خورنا: رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبادان گفت: شجاعت بارزترین خصیصه یک خبرنگار واقعی است.

حجت‌الاسلام سیدموسی مدنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فارس در آبادان به‌مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگار وظیفه مهمی در ارتباط با انعکاس اخبار و اطلاعات بر دوش می‌کشد.

وی با بیان اینکه این وظیفه توسط جامعه و افرادی که در آن زندگی می‌کنند بر خبرنگار محول شده است، افزود: باید با انعکاس اخبار توسط خبرنگاران و تعامل مسئولان در این زمینه، شفاف‌سازی در جامعه صورت گیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبادان خاطرنشان کرد: قشر خبرنگار باید با فعالیت مستمر و مؤثر خود از فعالیت دولتمردان حمایت و از بیراهه رفتن افکار عمومی جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه صحیح خبرنگار، حکم امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه دارد، گفت: یک خبرنگار واقعی باید با تلاش و جهاد دین خود را نسبت به مردم ادا کند و در مسیر واقع‌گویی از هیچ قدرتی جز خدا و وجدانش هراس نداشته باشد.

مدنی در ادامه بیان کرد: با این انتخاب قطعاً مردم او را بدرقه دعای خود قرار داده و شر دشمنان را از اهداف متعالی و پیش‌روی کشور دور می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر خبرنگاران همه دنیا به درستی عمل کنند، مستکبران عالم رسوا می‌شوند، افزود: اگر خبرنگاران به درستی در مسیر حقیقت گام بگذارند از فجایع و جنایات جلوگیری و دست متجاوزین کوتاه می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبادان با اشاره به اینکه خبرنگاران در راستای اطلاع‌رسانی صحیح باید بیشتر بیاندیشند، افزود: اصحاب رسانه را باید حمایت کرد و به درد دل آنها در راستای رفع مشکلات و کمبودهای موجودشان گوش کرد.