آغاز انتخاب رشته کنکور از سه‌شنبه/ اعلام جزئیات انتخاب رشته

خورنا: داوطلبان کنکور ۹۱ که مجاز به انتخاب رشته هستند می توانند از دفترچه راهنما برای انتخاب رشته خود بهره گیرند. دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) کنکور سراسری سال ۹۱ از ساعت ۹ صبح روز یکشنبه ۱۵مرداد تا روز دوشنبه ۲۳مرداد در باجه مرکزی پست شهرستانها و در شهرستانهای بزرگ در مناطق پستی شهرستانهای ذیربط توزیع می شود.

۸۰۰ تومان هزینه دریافت دفترچه انتخاب رشته از مراکز پستی

آن دسته از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌ که مایل به دریافت دفترچه شماره ۲ از طریق باجه های پستی هستند می ‌توانند با مراجعه به مراکز پستی شهرستان محل اقامت خود و با پرداخت مبلغ ۸ هزار ریال (۸۰۰ تومان) در مهلت مذکور به عنوان کارمزد توزیع دفترچه راهنمای انتخاب رشته به شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، آن را دریافت کنند.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی برای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سال ۱۳۹۱ حاوی کلیه شرایط و ضوابط اختصاصی رشته های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه‌حضوری، مجازی و بین‌الملل دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و سایر موسسات پذیرنده دانشجو است.

داوطلبان ابتدا انتخاب رشته را در فرم پیش نویس انجام دهند

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری ۹۱ ابتدا باید کد رشته محل های مورد نظر خود را استخراج و به ترتیب تقدم علاقه مرتب کنند. پس از درج در فرم پیش‌نویس دفترچه و اطمینان از صحت کد رشته محل‌های انتخابی به مدت ۷ روز (از روز سه شنبه ۱۷ مرداد تا دوشنبه ۲۳ مرداد) فرصت دارند که بر اساس دستورالعمل مربوطه نسبت به ثبت کدرشته محلهای تحصیلی مورد علاقه اقدام کنند.

امکان تصحیح و انتخاب رشته مجدد وجود ندارد

هر داوطلب پس از تایید نهایی کدرشته های انتخابی خود شماره رمز ۱۵ کاراکتری توسط سیستم به عنوان رسید دریافت می کند. هر داوطلب باید توجه داشته باشند که فقط یک بار اجازه انتخاب رشته دارد و در صورت انتخاب رشته و دریافت رسید ۱۵ کاراکتری به هیچ عنوان اجازه تصحیح و یا انتخاب رشته مجدد را ندارند. داوطلب باید رسید ۱۵ کاراکتری و شماره پرینت درج شده تا زمان اعلام نتایج نهایی را نزد خود نگهداری کند.

کلیه دانش آموزان دوه پیش دانشگاهی به شرط قبولی و اخذ گواهینامه دوره پیش‌دانشگاهی حداکثر تا شهریور ماه ۱۳۹۱ حق انتخاب رشته خواهند داشت.

ممنوعیت های شرکت در فرآیند انتخاب رشته

داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری سال ۹۰ که در دوره های روزانه پذیرفته شده اند و بدون اخذ مجوز در آزمون شرکت کرده‌اند، حق انتخاب رشته‌ در آزمون سراسری سال ۹۱ را ندارند و در غیر اینصورت به عنوان متخلف تلقی و برابر مقررات مربوط با آنان رفتار خواهد شد.

آن دسته از داوطلبان نظام جدید آموزش متوسطه که به دوره پیش دانشگاهی راه نیافته‌اند، مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۱ نبوده‌اند و چنانچه در آزمون شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته تلقی شده باشند، مجاز به تکمیل فرم انتخاب رشته نیستند و در صورت تکمیل فرم انتخاب رشته از گزینش نهایی حذف و برابر مقررات با آنان رفتار خواهد شد.

به گزارش مهر، داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری سال ۱۳۹۱ که دیپلم آنان کار دانش و یا فنی و حرفه‌ای نظام جدید است، طبق ضوابط مجاز به شرکت در آزمون نبوده‌اند، مگر اینکه دارای مدرک فوق دیپلم باشند و یا دوره پیش دانشگاهی را گذرانده باشند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *