«مشایی مظلوم» بالاترین رای را می آورد

خورنا: زندگی: پس از انتشار نظرسنجی های مجعول در شبکه خبری ایران و معرفی اسفندیار رحیم مشایی به عنوان محبوب ترین چهره سیاسی کشور برای انتخابات ریاست جمهوری آینده، تحرکات جریان انحرافی برای تطهیر چهره مشایی آغاز شده است. تحرکاتی که بر غیر واقعی جلوه دادن جریان انحرافی، تبیین برخی برنامه ها و سیاست های فرهنگی اسفندیار رحیم مشایی، ادامه دامنه نظریه پردازی ها درباره مهدویت و همچنین جریان سازی پیرامون کلید واژه های ولایت فقیه ، اسلام، شیعه و ایران باستان استوار است.

بر این اساس اخیرا «موج وبلاگی مدافعان گفتمان احمدی نژاد» در فضای مجازی ساماندهی شده و فعالیت خود را به صورت تشکیلاتی کلید زده است. موجی که با عنوان مدافعان گفتمان احمدی نژاد فعالیت می کند اما تمامی دستورالعمل های سازمانی آن بر محور یک اسم می چرخد : «مشایی مظلوم»!

این تشکیلات زیر زمینی تا کنون جلساتی را نیز با حضور برخی از اعضای رسانه ای جریان انحرافی برگزار کرده است و قرار است در جلسات آتی خود نسبت به تعیین کمیسیون های تخصصی برای فعالیت در قالب گفتمان جریان انحرافی فعالیت کند. به نحوی که مرحله نخست فعالیت خود را بر روی «نهضت پاسخ به شبهات» متمرکز کرده است.

بر اساس آنچه که در دستور العمل تشکیلاتی جریان انحرافی آمده است، باید «در این مرحله تمام شبهات جدی که پیرامون آقایان مشایی و احمدی نژاد مطرح می باشد، پاسخ داده شود.» اما با نگاهی به پاسخ های ارایه شده در وبلاگ های حامی اسفندیار رحیم مشایی، فرافکنی و استفاده از ابزارهای مستعمل تبلیغاتی سوم تیری به عنوان وجه قالب حجم عظیم مطالب به چشم می آید. موضوعی که در دستورالعمل جریان انحرافی بر آن تاکید شده است: « لازم است مطالب زیادی در این راستا تولید شود.»

بر اساس آنچه که در نخستین دستورالعمل رسانه ای جریان انحرافی به چشم می خورد، تطهیر چهره اسفندیار رحیم مشایی و تجاهل نسبت به وجود جریان انحرافی باید «با آرامش و به دور از کلمات توهین آمیز و تند» انجام شود، اما به نظر می رسد به دلیل استفاده از همان ابزار های تبلیغاتی سوم تیری، حامیان مشایی این بند را به باد فراموشی سپرده اند؛ چه آنکه استفاده از الفاظ نامناسب، عبارات تحقیر آمیز و برخی کنایات رقت انگیز از سوی بازوی رسانه ای این جریان، باعث حساسیت دستگاه قضایی و فیلتر شدن تعدادی از وبلاگ های سرشاخه شده است.

اما حلقه تصمیم گیر جریان انحرافی که به صورت هرمی فعالیت می کند سعی دارد تا به منظور بازسازی چهره خود، این فضای رادیکالی را نیز سامان ببخشد؛ چه آنکه در بخشی از دستورالعمل اصلی این جریان آمده است: «تا می توانید از آوردن نام دیگران خودداری نمایید و در صورتی که لازم بود از دیگران نام ببرید با احترام کامل نام ببرید.»

پس از بازداشت شدن تعدادی از حامیان تطهیر مشایی در فضای مجازی که در شبکه خبری ایران نیز به فعالیت مشغول بودند، انتقادات این جریان نسبت به قوه قضائیه شدت گرفت و لبه تیر الفاظ حامیان جریان انحرافی، مسئولان عالی رتبه دستگاه قضایی را نشانه گرفت. به این ترتیب اتاق فکر این جریان با انتشار اطلاعیه ای خطاب به فعالان سایبری خود، نوشت: «با توجه به اینکه برخی دوستان به اتهام توهین به قوه قضاییه تحت پیگرد قانونی قرار گرفته اند به هیچ وجه مطلبی علیه قوه قضاییه ننویسید.»

یکی از نکات جالب توجه در این موج وبلاگی و سایبری، تعارض با برچسب «جریان انحرافی» است، چه آنکه اتاق فکر این جریان به دنبال کلید واژه ای مناسب به منظور خنثی کردن افشاگری های صورت گرفته درباره این جریان است. بنابر این در طرح کلی خطاب به فعالان رسانه ای جریان انحرافی آمده است: « مرتب از کلمه ی (مشایی مظلوم) استفاده نمایید. این واژه همان کلید طلایی ما در برابر کلمه ی (جریان انحرافی) می باشد.»

از دیگر سو سرحلقه های رسانه ای جریان انحرافی در یک گام رو به جلوی دیگر، نسبت به انتشار فایل صوتی برخی سخنرانی های اسفندیار رحیم مشایی اقدام خواهند کرد. موضوعی که هنوز فراگیری مد نظر سران این جریان را پیدا نکرده است اما فاز های عملیاتی آن در برخی وبلاگ ها و وب سایت های حامی این جریان آغاز شده است. انتشار برخی سخنان تقطیع شده از محمود احمدی نژاد مبنی بر ضرورت استقامت در شرایط فعلی نیز از دیگر اقدامات این تشکیلات زیر زمینی به شمار می رود.

در بخش دیگری این دستورالعمل ارگانی، مواردی همچون تهیه لوگو، بنر، پاور پوینت، کلیپ صوتی، کد های جاوا و لینک دادن مطالب به یکدیگر توصیه شده است تا پاک سازی دامان جریان انحرافی فراگیر شود.

در پایان نقاط اصلی و اساسی اتاق فکر جریان انحرافی، از ساماندهی فعالیت های مجازی و اینترنتی در دو نکته خلاصه شده است. نکته نخست «پاسخ به شبهه مکتب ایرانی» و در وهله بعدی اینکه « گزینه مورد نظر احمدی نژاد در انتخابات آینده، به احتمال قوی مشایی مظلوم می باشد.»

به این ترتیب به نظر می رسد پس از فضاسازی های هفته گذشته نیروهای وابسته به جریان انحرافی و همچنین اقدام ارگان رسمی دولت در طرح نظرسنجی های غیر واقعی، این بار نیز سران این جریان دست به دامان برخی وبلاگ نویسان شده اند تا زمینه حضور پر رنگ تر خود در فضای سیاسی و خروج از عزلت نشینی را فراهم کنند.

در ادامه به منظور روشن شدن برخی مواضع مطروحه از سوی فعالان سایبری جریان انحرافی و بر اساس دستورالعمل های ارسالی، به برخی مطالب وبلاگ های حامی اسنفدیار رحیم مشایی و عضو «موج وبلاگی مدافعان گفتمان احمدی نژاد» اشاره می شود.

مشایی در انتخابات رای بالایی می آورد / در سال جاری فضا را می شکنیم!

سایت شخصی حجت الاسلام محمد فاطمی پور در مطلبی نسبت به بازداشت احمد شریعت واکنش نشان داده و با حمایت از کاندیداتوری مشایی در انتخابات، آورده است: « بازداشت ایشان معنای بسیار روشنی داشت. فشار به کسانی که هنوز از احمدی نژاد حمایت می کنند و معتقدند آقای مشایی می تواند در ریاست جمهوری آینده رای بالایی بیاورد.»

در این یادداشت همچنین با لحنی تهدید آمیز، هشدار داده شده است: « جوانان ولایی و انقلابی در سال جاری فضا را خواهند شکست.»

به نوشته حجت الاسلام فاطمی پور، جرم احمد شریعت توهین به آیت الله مصباح یزدی بوده است. به این ترتیب برخی فعالان رسانه ای وابسته به جریان انحرافی در فضای سایبری و نسبت به ساخت لوگوی حمایت از احمد شریعت اقدام کرده اند!

این در حالی است که دادستان کل کشور در نشست خبری خود درباره اتهام این وبلاگ نویس، اظهار داشت: ایشان به واسطه مطالبی که در وبلاگش منتشر کرده بود تحت تعقیب قرار گرفته و اکنون هم با قرار زندانی شده است، اما از توضیح بیشتر پرونده معذور هستم.

سخنرانی های مشایی در خارج از کشور چه بود؟ / اگر احمدی نژاد مشایی را کنار بگذارد در برابر خدا مسئول است

حجت الاسلام محمد فاطمی پور همچنین در مطلب دیگری از وب سایت خود برای حذف خطوط قرمز از پرونده رحیم مشایی همت کرد، اما حمایت های او در جهت ارایه چهره جدید از مشایی با افشاگری هایی درباره جریان انحرافی همراه بود.

در این یادداشت که به منظور «رفع شبهه» ها نسبت به جریان انحرافی نوشته شده، آمده است: «آقای مشایی هیچ سخنرانی در عموم مردم ندارد و اکثر سخنرانی های ایشان در جمعیت محدود در خارج از کشور بوده و یا با مسئولیت بعضی بخش ها، ولی طوری جلوه می دادند که انگار ایشان مثل در بین جوانان و دانشگاهیان سخنرانی می کند و کتاب و جزوه چاپ می نماید و جوانان مملکت را دارد منحرف می کند.»

در بخش دیگری از این مطلب خطاب به احمدی نژاد آمده است: «اگر احمدی نژاد واقعا به این نتیجه رسیده باشد که آقای مشایی مؤمن خدوم است و با این حال ایشان را کنار بگذارد بر همه ی دروغ ها و تخریب ها صحه گذاشته است و قطعاً در برابر خداوند مسئول خواهد بود.»

عارف روشن ضمیری گفت: دولت بعدی دوست احمدی نژاد است / منبری ها سیاست را به اهلش واگذار کنند!

همچنین وبلاگ محب الاولیاء به فعالیت های انتخاباتی خود در سال جاری اشاره و حامیان جریان انحرافی را «برگزیدگان الهی» معرفی می کند. دراین مطلب آمده است: « حالا توی ۲۰۱۳ دوستان خواهند دید به فضل الهی کل کشور رو برای تبلیغ برگزیدگان الهی متراژ خواهم کرد.»

در ادامه این یادداشت آمده است: «من به همه دوستان از یک عارف روشن ضمیری که در سال ۸۳ خبر از ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد داده بود بشارت عظما می دهم که دولت بعدی، دوست احمدی نژاد هست!»

نکته جالب توجه در یکی از یادداشت های این وبلاگ حامی جریان انحرافی، طرح مجدد موضوع جدایی دین از سیاست و هجمه به مخالفان این جریان است؛ چه آنکه به زعم نویسنده این وبلاگ با ورود جریان انحرافی به میدان انتخابات جایی برای سایر رقبا باقی نخواهد ماند. بر این اساس این نویسنده در مطلب خود آورده است: « دوستان دیگر به فکر تهیه چادر باشند ، برای خود در فکر گریم باشند و بلیط هواپیما رو هم به همراه داشته باشند. برخی از آقایان هم کم کم به فکر کناره گیری از سمتهای منبری باشند و این دم آخری به فکر تهذیب نفس باشند و سیاست را به اهلش واگذار کنند.»

حامیان مشایی خود را به لحاظ تئوریکی مسلط کنند / برای معرفی سید خراسانی به دنیا، زیان خارجی یاد بگیرید!

یکی از نقاط هدف اصلی در بدنه اجرایی و رسانه ای جریان انحرافی را باید در ضعف تئوریکی حلقه های ثانویه و بازوهای وبلاگ نویس این جریان دانست. به این ترتیب نویسنده وبلاگ محب الاولیا که در قالب «موج وبلاگی مدافعان گفتمان احمدی نژاد» و به منظور حمایت از مشایی فعالیت می کند، به «حامیان ولایی مهندس مشایی» توصیه کرده است که از هم اکنون آمادگی تئوریکی را در خود ایجاد کنند. در این مطلب به صراحت آمده است «باید به لحاظ تئوریک خود را مسلط تر کنید.»

نکته جالب توجه اما توصیه دوم این نویسنده است: « زبان خارجی یاد بگیرند. ما با دنیا کار داریم.» به زعم نگارنده این مطلب حامیان این جریان باید برای معرفی سید خراسانی به کل دنیا، زبان خارجی را فرابگیرند!

جریان انحرافی یک سوژه انتزاعی است!

سعید علی بیگی، دیگر وبلاگ نویس این تشکیلات به شمار می رود که در وبلاگ نیمه خالی لیوان، نسبت به تجاهل درباره جریان انحرافی اقدام کرده و این جریان را سوژه ای انتزاعی لقب داده است. خط خبری که پیش از این از سوی علی اکبر جوانفکر نیز به چشم می خورد و از هر اقدامی برای رد جریان انحرافی فروگذاری نمی شد.

در این مطلب همچنین آمده است: «احمدی نژاد اشتباه دارد؛ البته انحراف هم دارد ولی به سمت ارزش ها / احمدی نژاد از تمامیت خواهی ها منحرف شده به سوی مردم و نظام و آرمانها»

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • منطقی توهرچه دل تنگت می خواهدبنویس ولی اگرمشایی کاندیداشودمن بهش رای می دهم
  • آرش آره آفرین تو که بهش رای بدی حتما" قبول میشه