چرا فردی را که رهبری مورد اعتماد و متدین می‌داند بی‌غیرت خطاب می‌کنید؟ / دست دادن با مقام‌های کشورهای جهان ایرادی ندارد

خورنا -علی مطهری به سخنان توهین آمیز و بی احترامی یک نماینده مجلس به ظریف واکنش نشان داد.

به گزارش «انتخاب»، علی مطهری در حاشیه نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با انتقاد از حواشی ایجاد شده در خصوص دست‌دادن وزیر امور خارجه با رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: قطعاً دست دادن با مقام‌های کشورهای جهان ایرادی ندارد و مسئولان ایران تنها نباید با مقام‌های رژیم صهیونیستی دست بدهند و ملاقات کنند و دیدار با مقام‌های دیگر کشور‌ها ایرادی ندارد.

وی افزود: گاهی ممکن است مجبور شویم با دشمنمان هم دست بدهیم و بر سر منافعمان با او مذاکره کنیم. به نظرم دست دادن یا دست ندادن مهم نیست٬ بلکه مهم این است که بر اصول خود پایبند باشیم.

نماینده مردم تهران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص اهانت یکی از نمایندگان به وزیر امور خارجه در صحن علنی مجلس یادآور شد: بی‌شک توهین به افراد توهین نیست و ما حق نداریم و نباید به کسی توهین کنیم. به نظر من این حساسیت ‌ها بی‌مورد است و فکر نمی‌کنم دست دادن مقام‌های ایرانی با رئیس‌جمهور آمریکا اهمیتی داشته باشد. بلکه حفظ مواضع و تاکید بر اصول تنها مسئله مهمی است که مقامات ایرانی موظف به پایبندی به آن هستند.

وی افزود: باید از نماینده‌ای که بی‌احترامی کرد پرسید که چرا فردی را که رهبری مورد اعتماد و متدین می‌داند بی‌غیرت خطاب می‌کنند؟ ضمن آنکه دست دادن با اوباما نیز دلیل نفوذ آمریکا در ایران نیست.

وی در پاسخ به سوال دیگری به این مضمون که آیا غرب ازطریق همین ارتباط‌ها به دنبال نفوذ در کشور نیست، خاطرنشان کرد: اینها دلیل بر نفوذ نیست و به نظر می‌رسد طرح این مسائل با اهداف سیاسی صورت می‌گیرد. ما برای مقابله با نفوذ غرب نیاز به شعارهای واهی نداریم. به نظرم این افراد به دنبال تضعیف دولت هستند و بعید می‌دانم دولت جمهوری اسلامی ایران مواضعی داشته باشد که منجر به نفوذ غرب در کشور شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در توضیح بیانات رهبری در خصوص تلاش دشمنان برای نفوذ در کشور اعلام کرد: آنچه تحت عنوان راه‌های نفوذ از سوی رهبری مطرح شد٬ این بود که دولت مراقب باشد مبادا دشمنان از طریق برجام به دنبال نفوذ در کشور نباشند. طبیعی است دشمن ممکن است به دنبال نفوذ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در کشور باشد. بنابراین باید در این خصوص بیشتر دقت کنیم٬ اما اینکه برجام را راه نفوذ دشمن بدانیم و بخواهیم توافق هسته‌ای و دست دادن وزیر خارجه را خیانت معرفی کنیم٬ درست نیست و اینها ارتباطی به هم ندارد.

مطهری در پایان تصریح کرد: رهبری گفته باید مراقب نفوذ دشمن باشیم٬ اما اگر بخواهیم به این بهانه‌ها به مقام‌ها توهین کنیم درست نیست و در مسیر خواست رهبری قرار ندارد.