افزایش حقوق‌ها با تورم متناسب نیست

خورنا: افزایش قیمت شیر و لبنیات به سلامت جامعه و اقشار محروم آسیب می زند؛ مردم به حد کافی فشار و گرانی را تحمل می کنند.

برخی استدلال می کنند که تفاوت قیمت شیر یارانه ای و غیر یارانه ای مورد سوء استفاده برخی افراد قرار می گرفت که استدلال اشتباهی است؛ باید نظارت را تقویت می کردند. افزایش قیمت شیر و لبنیات به سلامت جامعه و اقشار محروم آسیب می زند؛ مردم به حد کافی فشار و گرانی را تحمل می کنند.

متاسفانه قیمت کالاهای اساسی و رشد تورم در سال جاری رضایت بخش نیست.

سید موید حسینی صدر ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگار سرویس مجلس تابناک، گفت: چند قلم کالا هست که در تمام کشورها بصورت یارانه ای عرضه می شود چرا که با سلامتی مردم مربوط است. در مورد نان باید گفت که همه می دانند و دولت نیز بهتر از همه می داند که نان خوراک قشر مستضعف جامعه و خوراک اصلی مردم است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه گفت: گران کردن قیمت نان کار نادرستی است و نمایندگان به شدت به این موضوع معترض هستند و از طرف دیگر درآمدی هم نصیب دولت نمی شود و مشخص نیست با چه استدلالی تصمیم به افزایش قیمت نان گرفته اند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه بحث دیگر مربوط به لبنیات است، خاطر نشان کرد:‌ واقعیت این است که فساد مالی و رانتهایی که در بازار ارز، در مزایده ها و مناقصه ها و قراردادهای بزرگ وجود دارد فوق العاده بالاست. برخی استدلال می کنند که تفاوت قیمت شیر یارانه ای و غیر یارانه ای مورد سوء استفاده برخی افراد قرار می گرفت که استدلال اشتباهی است؛ باید نظارت را تقویت می کردند. افزایش قیمت شیر و لبنیات به سلامت جامعه و اقشار محروم آسیب می زند؛ مردم به حد کافی فشار و گرانی را تحمل می کنند.

به گزارش تابناک،وی با اشاره به افزایش هزینه های خدمات دولتی، اظهار داشت: نیز جای سوال دارد که متاسفانه مجلس نیز گاها تصمیمیات نادرستی می گیرد. باید قیمتها را کنترل کرد. قیمتها در حالت بحرانی است و مردم تحمل این فشارها را ندارند. زمانی عده ای به آقای احمدی نژاد می گفتند که اقدامات و تصمیمات وی تورم صد درصدی به دنبال خواهد داشت و الان می بینیم که این اتفاق رخ داده است. مرغی که ۲۴۰۰ تومان بود ۷۰۰۰ تومان شده است!

حسینی در مورد میزان افزایش حقوق کارمندان و کارگران در مقایسه با نرخ تورم گفت: این میزان افزایش عادلانه نیست. کارمندان به شدت در مضیقه و تنگنا هستند. مشکل بزرگتر در مورد افرادی است که حقوق بگیر نیستند؛ همچنین افرادی که بیکار هستند. میزان بیکاری به شدت بالاست و این وضعیت گرانی و مشکلات مسکن در تاریخ پس از انقلاب سابقه ندارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *