معاون عملیات نیروی زمینی ارتش در اندیمشک:

برگزاری مراسم بزگداشت سالروز «مقاومت مردمی پل نادری اندیمشک»/ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار بسر می برند

خورنا – معاون عملیات نیروی زمینی ارتش گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار بسر برده و آمادگی لازم برای برخورد کوبنده با هرگونه تهدید احتمالی دشمن را دارند.

امیر سرتیپ دوم علی مهرابی عصر دوشنبه در آیین بزرگداشت سالروز ۶ مهر ۱۳۵۹ مقاومت مردمی پل نادری اندیمشک افزود:نیروی زمینی ارتش نیز آمادگی لازم را برای دفاع همه جانبه در هر شرایطی را داشته و حفظ مرزها را بر اساس وظیفه ذاتی خود انجام می دهد.

وی گفت:اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون مجاهدت دوران دفاع مقدس است و اگر این مجاهدت و ایثارگری نبود دشمن خسارات بیشتری به کشور وارد می کرد.

امیر مهرابی گفت:وحدت،اعتقاد به ارزش ها، ولایتمداری از ویژگی های بارز رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس بوده که امروز نیز همچنان در میان جوانان چنین ویژگی هایی به عنوان شاخص مطرح است.

وی گفت:جدا کردن خوزستان از بدنه ایران اسلامی از اهداف دشمن و حامیانش بود که با دفاع جانانه ملت و رزمندگان و شهدا از جمله در منطقه پل نادری ناکام ماند.

امیر مهرابی افزود: جوانان ایران اسلامی با حضور ارزشمند خود در صحنه های دفاع از ایران اسلامی ، توان ، اقتدار و جایگاه خود را در معادلات جهانی ثابت کردند.

وی افزود:نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از نظر تجهیزاتی در شرایط بسیار خوبی بسر برده و بخشی از این امکانات و تجهیزات در رژه هفته دفاع مقدس به نمایش گذاشته شد.

مهرابی گفت:اگر دشمن اشتباهی مرتکب شود با آماج حملات نیروهای مسلح مواجه می شود و به خوبی به این امر واقف است.

وی بیان کرد:دشمن بعثی در دوران دفاع مقدس با حمایت های مادی و تجهیزاتی کشورهای مختلف قصد محاصره منطقه پل نادری را داشت که نیروهای مسلح ، نیروهای مردمی و عشایر خسارات جبران ناپذیری به دشمن وارد کردند.

امام جمعه اندیمشک هم گفت:پیکره دفاع مقدس بر مبنای مبانی عاشورایی است و مقاومت مردمی نیز بر همین اساس شکل گرفت.

حجت الاسلام نعمت اله خدامی گفت:ایثارگران و مجاهدان در دوران جنگ تحمیلی با همین فرهنگ عاشورا حماسه هایی جاودان خلق کردند.

وی افزود:با حداقل امکانات و نیروها بزرگترین کارها در دوران دفاع مقدس انجام گرفت که نتیجه شهادت طلبی و اعتقاد و باورهای دینی ملت ولایتمدار ایران اسلامی بود.

وی اظهار کرد:شهرستان اندیمشک در دوران های مختلف دفاع مقدس استقامت و پایداری خود را در برابر دشمن ثابت کرد و به دلیل شرایط پشتیبانی جنگ ، بسیاری از نیروها از نقاط مختلف کشور در منطقه حضور داشته و مجاهدانه با دشمن جنگیدند.

وی با انتقاد از عدم پیگیری مسوولان مربوطه در ثبت وقایع و تاریخ پایداری اندیمشک گفت: تبدیل پل نادری به عنوان یک یادمان مورد بی توجهی نهادهای مربوطه قرار گرفته است.

امام جمعه اندیمشک گفت:هیچ کمکی از سوی این نهادها نشده و تبدیل این مکان به یک یادمان یک اقدام ضروری فرهنگی است که مطالبه مردم اندیمشک می باشد.

وی افزود:در پل نادری علاوه بر نیروهای بومی منطقه ، بسیاری از نیروها از شهرهای دیگر نیز حضور داشته و جانفشانی کردند و این منطقه متعلق به همه کشور است.

حجت الاسلام خدامی افزود:در ۴ آذر ۱۳۶۵ نیز صدها نیرو از سراسر کشور در مقابل بمباران دشمن مقاومت کردند و از تعداد ۳۰۰ شهید این حماسه ۷۶ نفر اهل اندیمشک بوده که این امر نیز بیانگر مجاهدت نیروهای ایثارگر کشور است.

وی اظهار کرد:ثبت چنین مقاومت هایی در تقویم تنها برای پررنگ کردن شهرستان اندیمشک نیست بلکه هدف بیان و انتقال چنین حماسه های مقاومت به نسل های جدید است.
صفرعلی رجعلی زاده امیر جانباز و آزاده بازنشسته و فرمانده گردان تیپ ۳۷ زرهی شیراز در دوران دفاع مقدس و از شاهدان حماسه ۶ مهر ۱۳۵۹ نیز با بیان خاطراتی از مقاومت مردم و نیروهای مسلح در پل نادری گفت:جوانان این مرز و بوم با نثار خون در مقابل امکانات و تجهیزات قوی دشمن مقاومت کرد و دشمن را از منطقه پل نادری متواری کردند.

وی افزود:اگر نیروهای نظامی پشتوانه مردمی نداشته باشند در نهایت شکست می خورند و نیروهای مردمی در دوران دفاع مقدس حضوری پررنگ و ارزشمند داشتند.

وی اظهار کرد:دشمن در جنگ نرم اعتقادات جوانان را هدف گرفته و قصد دارد با چیره کردن فرهنگ غرب و ترویج اعتیاد ایمان جوانان را که مبنای شهادت طلبی است از آنان بگیرد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس بیان کرد:دشمن هیچ تغییری نکرده بلکه برنامه های خود را به شکلی دیگر اجرا می کند و در این راستا باید با دقت و مراقبت از ارزش ها و مبانی اسلامی بیدار و هوشیار بود.

وی در ادامه خواستار برگزاری یادواره های مختلف فرهنگی در منطقه پل نادری اندیمشک شد و گفت:ثبت این منطقه به عنوان یک یادمان موجب انتقال ارزش های دوران دفاع مقدس و مجاهدت های جوانان در دوران جنگ تحمیلی می شود.

پل فلزی نادری که به جسر نادری معروف است در ۲۰ کیلومتری جاده اندیمشک به دهلران و در شمال آبادی سرخه نادری بر روی رودخانه کرخه قرار دارد.

در این گردهمایی که در محل شهادت رزمندگان در منطقه پل نادری در مسیر جاده اندیمشک – دهلران برگزار شد جمعی از فرماندهان ارشد نظامی شمال خوزستان از نیروی هوایی ، نیروی زمینی و نیز سپاه و بسیج حضور داشته و با اجرای ویژه برنامه هایی سالروز حماسه ششم مهرماه ۱۳۵۹ در منطقه پل نادری و دفاع مردمی در مقابل تجهیزات نظامی دشمن بعثی گرامی داشته شد.

در حماسه ششم مهرماه سال ۱۳۵۹ بیش از ۱۰ تن از نیروهای مردمی و نظامی در دفاع از کیان اسلامی در حالیکه مانع عبور تانک و نیروهای متجاوز بعثی از رودخانه کرخه شدند به شهادت رسیدند.

منبع: ایرنا