سیدحسن خمینی قطعا برای ریاست جمهوری کاندیدا نمی‌شود

خورنا: حجت الاسلام قدرت الله علیخانی نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در مورد شایعات مطرح شده در خصوص احتمال کاندیداتوری نواده امام راحل برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: بیت امام (ره) همواره کانون توجه عاشقان انقلاب اسلامی و امام راحل بوده است و بعد از ارتحال امام بزرگوار، در حساس ترین مقاطع انقلاب خصوصا در حمایت از رهبری نقشی بی بدیل داشته است.

به گزارش اعتدال، حجت الاسلام علیخانی که سابقه ۳ دوره نمایندگی در مجلس شورای اسلامی را در کارنامه خود دارد و با بیت مکرم امام راحل ارتباط نزدیکی دارد، با اشاره به اینکه دشمنان دانا و دوستان حسود و نادان همواره چه در زمان مرحوم حاج احمد آقا و چه اکنون که حجت الاسلام سید حسن آقا نقشی محوری در بیت امام بر عهده دارند، با طرح شایعاتی تلاش می کنند به این کانون عظیم و یادگار امام آسیب بزنند ، البته بحمد الله با عنایت خداوند تبارک و تعالی و درایت و خوش فکری و دوراندیشی آقای سیدحسن خمینی ، ایشان همچنان نقشی کلیدی در دفاع از نظام و حقوق مردم بر عهده دارند و در تمام دوران پس از ارتحال امام بخصوص در مقطع کنونی ارتباط صمیمی حاج سید حسن خمینی با مقام معظم رهبری و عنایت ایشان به خاندان امام و به ویژه به یادگار امام پابرجا بوده است و مطمئنا اینگونه شایعات با هدف تخریب و تضعیف جایگاه خانواده و بیت مکرم امام راحل است.

علیخانی تاکید کرد: خود سیدحسن آقای خمینی کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را رد کردند ، یک بار هم بنده یک مصاحبه مفصل در همین زمینه گفتم که شان جناب آقای سید حسن خمینی اجل از مسائل اجرایی است که بخواهند کاندیدا شوند، لیکن متاسفانه برخی رسانه های خاص همچنان به شایعه سازی دامن می زنند.

مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اصولا بیت امام از ورود به چنین مسائلی پرهیز کردند و هنوز هم بر همین تصمیم باقی هستند ؛ اما اینکه چرا برخی از این رسانه ها با انداختن عکس ایشان ، احتمال آمدن ایشان به انتخابات ریاست جمهوری را مطرح می کنند ، سوال برانگیز است.

وی افزود: این رسانه ها دو گروه هستند؛ یک قسمت از این گروهها قصد شیطنت و تخریب نسبت به خاندان امام و خود شخصیت سید حسن را دارند و گروه دیگر نیز برای اینکه رسانه خود را جا بیندازند و پر فروش باشند ، عکس ایشان را روی نشریه هایشان زده و این مباحث را مطرح می کنند.

علیخانی ادامه داد: من شخصا با ایشان در این باب صحبت کرده ام و با روحیه ایشان نیز کاملا آشنا هستم، ایشان شخصیت بزرگواری دارند و الان یکی از اساتید شاخص حوزه علمیه قم هستند حتی در آخر هفته ها که در تهران حضور دارند همچنان جلسه درس و بحث وی بر قرار است و مرتب مشغول تدریس و درس و بحث هستند و در به دنبال اینگونه مسائل نبوده و نیستند.

البته تخریب ایشان تازگی ندارد ، در سال گذشته در حرم امام راحل اولین بار یک تعداد انگشت شماری ، حرکات ناشایستی انجام دادند و امسال هم همینطور ، اما دیدند که این رفتارها تاثیری در تخریب شخصیت ایشان ندارد و خدشه ای بر آن وارد نمی شود ، چون ایشان شخصیت مورد احترام و محبوبی است.

با این حرکات ایشان محبوبیت شان بیشتر هم می شود ؛ سال گذشته بعد از آن اتفاق رهبر معظم انقلاب بر پیشانی ایشان بوسه زدند که نشانه عمق علاقه رهبری به بیت امام و خود شخصیت حجت الاسلام والمسلمین سید حسن آقای خمینی بود، اما متاسفانه امسال هم این حرکات زشت توسط برخی مغرضین و نادان ها صورت گرفت.

حجت الاسلام علیخانی افزود: به نظر من اتفاق امسال که رخ داد تشکیلاتی و سازمان یافته بود چون به طور طبیعی مردم علاقه مند بیت امامند و امسال هم بعد آن اتفاق نظام دستور برخورد با آن افراد را صادر کرد.بحث کاندیداتوری سید حسن آقا را که مطرح می کنند ، برای تخریب است زیرا خود ایشان قبلا گفته اند نمی آیند؛ محبوبیت خاندان امام فوق العاده بالاست و با گذشت زمان محبت مردم بیشتر هم می شود .

علیخانی با بیان اینکه طرح این مباحث انحرافی است و هر روز هم بنا نیست یک شخصیت بزرگ و محبوب ، هر چه می گویند را تکذیب کند گفت: تنها علت مطرح کردن مکرر چنین موضوعاتی، تخریب است.

ضمنا در کشور ما تخریب هیچگاه جواب نداده است جز اینکه تخریب کننده ها به انزوا کشیده شده اند ؛ مردم ما چون آَشنا به مسائل سیاسی هستند و علاقه مند به بیت امام هستند ، این تخریب ها بر آنها اثر ندارد و با توجه به روحیات ، صداقت و شجاعت آقای حاج سید حسن آقای خمینی که به ارث از جد بزرگوارش دارد ، چنانچه هر برنامه ای و یا هر مساله ای داشته باشند ، شفاف و با شهامت با مردم در میان می گذارند، لذا برای آخرین بار اعلام می کنم جناب حجت الاسلام و المسلمین حاج سید حسن آقای خمینی هیچ برنامه ای برای انتخابات ریاست جمهوری ندارند و شایعات مطرح شده کذب است.

علیخانی در پایان اضافه کرد: امیدواریم دیگر عزیزانی که می خواهند به صحنه انتخابات بیایند از هر طیف و جریانی موفق باشند .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *