رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک:

کارخانه‌های صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی اندیمشک احداث شود

خورنا – محمد جعفر آفرین در گفت‌و‌گو با خبرنگار خورنا در اندیمشک، اظهار داشت: کشت سبزیجات برگی صنعتی اشتغالزا در اندیمشک ضروری است.

وی گفت: کشت سبزیجات برگی در شهرستان آغاز و امسال بیش از ۱۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک در بخش شهری و روستایی به کشت انواع سبزیجات برگی شامل تره، نعناع، جعفری، گشنیز، شوید، چغندر برگی اختصاص یابد.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک عنوان کرد: عملکرد تولید سبزیجات برگی در شهرستان ۵۵ تن در هکتار است.

وی افزود: امسال بیش از ۷۰ هزار تن انواع سبزیجات برگی از اراضی اندیمشک، برداشت و روانه بازار مصرف داخل و خارج استان می‌شود.

آفرین بیان کرد: آب و هوا و خاک مناسب اراضی کشاورزی اندیمشک، امکان تولید انوع سبزیجات برگی در فصل پاییز و زمستان را در این شهرستان میسر کرده و کشاورزان با استفاده از دانش روز و کاربرد بهینه از نهاده‌های کشاورزی، اقدام به تولید محصول سالم و ارگانیک در اندیمشک می‌کنند.

وی گفت: سطح وسیعی از این مزارع اندیمشک، با همکاری کلینیک گیاه پزشکی شهرستان در بخش تولید محصول سالم و ارگانیک فعال هستند.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک عنوان کرد: برداشت سبزیجات برگی در این شهرستان از نیمه آبان ماه آغاز و پیش بینی می‌شود تا نیمه فروردین ماه در این شهرستان، ادامه داشته باشد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود با آغاز فصل برداشت این محصولات کشاورزی، بیش از ۳۰۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در مزارع تولید سبزی اندیمشک، مشغول به کار و فعالیت باشند.

آفرین بیان کرد: با توجه به رونق و کشت گسترده محصولات کشاورزی و سهم گسترده اشتغال بخش کشاورزی در شهرستان، کارخانه‌های صنایع تبدیلی در اندیمشک احداث شود.