بزودی ایستگاه های مکانیزه اتوبوس در شهر آبادان به عدد ۲۶ میرسند

خورنا: شهردار آبادان گفت: ۱۴ ایستگاه مکانیزه اتوبوس در سطح شهر فعال هستند در سال جاری نیز ۱۲ ایستگاه جدید در مسیرهای پرتردد و اصلی شهر ایجاد می‌شود که عملیات اجرایی ساخت این ایستگاه‌ها آغاز شده است.

محمودرضا شیرازی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبادان با اشاره به احداث ۱۴ ایستگاه اتوبوس مکانیزه در سال گذشته، اظهار کرد: با توجه به گرمای هوا در آبادان، این ایستگاه های مکانیزه مورد استقبال شهروندان قرار گرفته و به این ترتیب در سال جاری نیز ۱۲ ایستگاه جدید در مسیرهای پرتردد و اصلی شهر ایجاد می‌شود که عملیات اجرایی ساخت این ایستگاه‌ها آغاز شده است.

وی با اشاره به مشکلات برخی ایستگاه‌های مکانیزه اتوبوس گفت: برخی از دستگاه‌های مستقر در این ایستگاه‌ها مورد سرقت قرار می‌گیرند که همکاران ما پس از اطلاع از آن بلافاصله اقدام می‌کنند، به همین منظور و به‌خاطر امنیت ایستگاه‌ها، در ساعات تعطیلی کار اتوبوس‌ها از ساعت ۱۳ الی ۱۶:۳۰ درب ایستگاه‌ها نیز بسته است.

شهردار آبادان به ویژگی‌های این ایستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: سیستم برودتی، درب‌های هوشمند و صفحه نمایشی از جمله امکاناتی است که در ایستگاه‌های مکانیزه قرار دارد و صفحه‌های نمایشی در آن، اطلاعات مربوط به مسیرها و زمان ورود و خروج اتوبوس‌ها را به اطلاع شهروندان می‌رساند.

شیرازی با اشاره به اصلاح ایستگاه‌های قدیمی اتوبوس در سطح شهر در سالجاری، درباره سیستم برودتی اتوبوس‌های شهری اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد اتوبوس‌های شهری به سیستم برودتی و کولر مجهز هستند و کولر اتوبوس‌ها نیز در ابتدای فصل گرم سال سرویس شده‌اند، سیستم برودتی بسیاری از اتوبوس‌های شهری آبادان از کار افتاده بودند که با تعمیر آنها، اکنون مورد استفاده هستند.

شیرازی با بیان اینکه در همه خطوط اتوبوسرانی آبادان اتوبوس کولردار وجود دارد، گفت: اتوبوس‌هایی که در کشور ساخته می‌شوند با شرایط آب و هوایی استان خوزستان سازگار نیستند، در حال حاضر تنها اتوبوس مدل اسکانیا تا حدودی با شرایط آب و هوایی خوزستان و گرمای هوا سازگار است و سیستم برودتی اتوبوس‌های دیگر در گرمای شهر آبادان کارایی ندارند.

وی در خصوص سامانه بلیط الکترونیک نیز گفت: این سامانه طبق برنامه‌ریزی پیمانکار حداکثر تا شهریورماه افتتاح می‌شود.

مدیر سامانه مدیریت شهری آبادان ادامه داد: برای راه‌اندازی سیستم بلیت الکترونیک در اتوبوس‌های شهری آبادان مناقصه‌ای برگزار و پیمانکار طرح در حال حاضر در حال تجهیز اتوبوس‌ها به دستگاه کارتخوان است.

شیرازی افزود: بر اساس برآورد پیمانکار و با توجه به میزان پیشرفت پروژه پیش‌بینی می‌شود سامانه بلیت الکترونیک اواخر مردادماه و یا حداکثر اوایل شهریورماه و همزمان با هفته دولت افتتاح شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *