نماینده خرمشهر: بیکاری معضل بزرگ خرمشهر است

خورنا: نماینده مردم خرمشهر در مجلس گفت: بیکاری در خرمشهر به معضل بزرگی تبدیل شده است.

عبدالله سامری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس در خرمشهر اظهار کرد: بیکاری در خرمشهر معضل بزرگی است و بسیاری از جوانان جویای کار برای گریز از این مشکل به شهرهای مجاور عزیمت می‌کنند.

وی افزود: یکی از عمده دلایل بیکاری در شهرستان، به‌کارگیری نیروهای غیربومی و پیمانکاران استانی است که بسیاری از زمینه‌های اشتغال را در خرمشهر اشغال کرده‌اند.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در همین راستا و برای رفع این مشکل مسئولان شهری می‌توانند با تعریف پروژه‌های جدید، جذب اعتبارات مورد نیاز و به‌کارگیری نیروهای بومی در شهرستان، بیکاری را حذف و یا حداقل کمرنگ کنند.

وی اضافه کرد: به‌طور مثال برای پروژه‌هایی چون جدول‌گذاری و آسفالت در شهرستان دیگر نیاز به اخذ پیمانکار غیربومی نداریم و با نیروهای متخصص درون شهری نیز به آسانی و به نحو احسنت می‌توان کار اجرایی را تعریف و تکمیل کرد.

* اعتبارات دوران بازسازی خرمشهر با عدم مدیریت صحیح از بین رفت

سامری همچنین عنوان کرد: جدیت مسئولان در این زمینه بسیار لازم و ضروری است و می‌توان با اندکی توجه بخش‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و تجاری شهرستان را به سوی تعالی و پیشرفت سوق داد.

وی خطاب به مسئولان شهری عنوان کرد: با استفاده بهینه و مطلوب از اعتبارات اختصاص داده شده به منطقه، عمران شهری را در دستور کار قرار داده و از هدرروی بیت‌المال جلوگیری شود.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بسیاری از اعتبارات در دوران بازسازی به این شهرستان وارد شد که با عدم‌مدیریت صحیح از بین رفت.

وی در پایان بار دیگر از مسئولان شهری خواست با جذب اعتبارات اختصاص یافته تملک دارایی سال جاری به شهرستان، بخش‌های مختلف اجرایی را تقویت و در راستای رفع محرومیت، کمبود و نقصان‌های موجود در منطقه کوشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *