احتمال انحلال شورای شهر خرمشهر قوت گرفت

خورنا: با ارجاع پرونده شورای شهر خرمشهر به شورای حل اختلاف استان احتمال انحلال شورای شهر خرمشهر قوت گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، شورای اسلامی شهر خرمشهر بیش از سه ماه است که در بلاتکلیفی کامل قرار دارد.

این بلاتکلیفی از زمانی شروع شد که اعضای این شورای جنجالی بر سر انتخاب هیئت رئیسه دچار اختلافات جدی شدند.

بنا به این گزارش، در اردیبهشت ماه سالجاری جلسه انتخاب هیئت رئیسه برگزار شد و طبق توافقات پشت پرده همه چیز برای برگزاری انتخابات حساب شده آماده شده بود اما برخی اعضای این شورا از تبانی‌های پشت پرده برخی اعضا بی خبر بودند به طوری که در روز انتخاب هیئت رئیسه نتیجه این انتخابات برخی اعضای این شورا را بهت زده کرد و این موضوع باعث شد جلسه انتخاب هیئت رئیسه نیمه تمام باقی بماند.

اما هیئت رئیسه انتخابی بعد از جلسه با امضای صورتجلسه‌ای بین خود از رسمی بودن جلسه خبر دادند و آن را به فرمانداری خرمشهر برای تأیید نهایی ارسال کردند.

این موضوع باعث افزایش اختلافات و تحریم جلسات توسط برخی اعضا و از رسمیت انداختن همه جلسات شد.

در این حال رئیس شورای شهر خرمشهر از بلاتکلیفی سه ماهه این شورا و بی پاسخ ماندن مراجعات مردمی آن خبر داد.

بهزاد نظامی در گفت‌و گو با خبر نگار فارس در خرمشهر، با بیان این که انتخاب هیئت رئیسه این شورا همچون دیگر شوراهای شهر سراسر کشور در روز نهم اردیبهشت ماه امسال برگزار شد، افزود: در آن جلسه پس از انتخاب هیئت رییسه با حضور نماینده فرماندار، سه نفر از اعضا قبل از انتخاب منشی اقدام به ترک استنکافی جلسه کردند.

وی ادامه داد: این انتخابات بر اساس اسناد و مدارک موجود ازقبیل فیلم جلسه، لیست حضور و غیاب اعضا، مکاتبات ما با فرماندار و نتیجه آرا به درستی انجام شده و فرماندار نیز طی جلسه‌ای این انتخاب را تبریک گفته و در گفت‌وگو با یکی از روزنامه‌های محلی هم آن را تأیید کرده‌اند.

وی با بیان این که این بلاتکلیفی در شأن شهروندان خرمشهری و شهر خرمشهر نیست، گفت: از سوی دیگر رئیس شورای استان نیز با وجود اذعان به قانونی بودن انتخاب هیئت رییسه، نه تنها درخواست جلسه اعضای شورای شهر را برای حل موضوع بی پاسخ گذاشته، بلکه ما را به خاطر امضا نگرفتن از سه نفری که ترک جلسه کرده‌اند، مقصر می‌خواند.

نظامی مدعی شد: خانم نیک‌نژاد، رئیس شورای استان به جای کمک به حل موضوع، مهر شورا را که یک نهاد قانونی است، از دبیر شورا گرفته، داخل کیفشان گذاشته و از شورا خارج کرده‌اند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی شهردار نیز که به جای شورای شهر در پی ایجاد “شورای شهردار” است، در قضیه مداخله و ورود کرده و کارکنان اداری این شورا و نیز تنها خودوری سواری شورای شهر را به شهرداری انتقال داده است.

رئیس شورای شهر خرمشهر اضافه کرد: تظلم خواهی ما از مدیرکل امور شهری استانداری به عنوان مسئول امور شورای شهر هم بی پاسخ مانده است.

وی چنین شرایطی را موجب بلاتکلیفی سه ماهه لوایح و تصمیمات فوری شهرداری چه برای امور روزمره و چه برای عمران و آبادانی شهر دانست و گفت: شورا تا پیش از این وضعیت روزی ۴۰ تا ۵۰ مراجعه مردمی داشت.

نظامی در پایان خواستار مداخله وزیر کشور برای حل موضوع شد.

شورای اسلامی شهر خرمشهر که پیش از این موج دستگیری رئیس سابق و دو عضو دیگر  همچنین شهردار سابق و برخی کارکنان شهرداری را به خود دیده در حال حاضر چالش‌انگیزترین شورای اسلامی شهر لقب گرفته و اکثر مردم خرمشهر بر لزوم انحلال هر چه زودتر آن تأکید دارند.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی نیز چندی پیش با انتقاد از عملکرد شهردار و شورای اسلامی شهر خرمشهر خواستار تغییرات جدی در بحث مدیریت شهری شد.

وی از بکارگیری برخی مدیران فسیلی و بازنشسته در شهرداری خرمشهر بشدت انتقاد کرد.

بنا به گفته یک منبع مطلع تمام شواهد و قراین از احتمال توافق بر انحلال شورای شهر خرمشهر در شورای حل اختلاف استان دارد که این موضوع می‌تواند باعث امیدواری مردم به ایجاد آرامش نسبی در نهاد مهمی همچون شهرداری خرمشهر خواهد شد که به تبع آن فضای کار و تلاش در بخش عمران شهری بیش از پیش رونق خواهد گرفت.

در حال حاضر خرمشهر از کمبود و مشکلات جدی در زمینه عمران شهری به ویژه وضعیت رقت‌بار بازارها، زیباسازی و امکانات رفاهی و  تفریحی رنج می‌برد.