رضا خاتمی تکذیب کرد: مجلس ششم هیچ طرح هسته‌ای نداشت

خورنا: در پی مصاحبه اخیر حسین شیخ الاسلام مشاور امور بین الملل رئیس مجلس درباره طرح سه فوریتی مجلس ششم در خصوص مسئله هسته‌ای، نائب رئیس مجلس ششم این اظهارات را تکدیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری سفیر، سید محمدرضا خاتمی در توضیحات خود آورده است: اخیرا افراد مختلف و در تازه ترین مورد “آقای حسین شیخ الاسلام” مدعی شده اند در مجلس ششم لایحه ای سه فوریتی برای پذیرش پروتکل الحاقی تقدیم مجلس شده است در حالی که قبلا عده ای گفته بودند این طرح سه فوریتی برای جلوگیری از لغو تعلیق بوده است.

اینجانب به عنوان نایب رییس مجلس ششم با علم و اطلاع کامل اعلام می دارم که این گونه ادعاها که مکرر از زبان افراد مختلف و رسانه ها در این سال ها بیان شده، تمام این اظهارات کذب است و در مجلس ششم اصولا هیچ طرح و لایحه ای در موضوع هسته ای تقدیم مجلس نشده است. سوابق این موضوع در اداره کل قوانین مجلس هم که اینک در اختیار کامل حضرات است شاهد صادقی است بر این موضوع.

وی تصریح کرده است: بسیار مایه تاسف است که موضوع مهمی مانند مسئله هسته ای که اینک حیات و ممات کشور به آن بسته است دست مایه تسویه حساب های سیاسی گروهی و شخصی قرار گرفته است. و شیرین تر اینکه متهمان اجازه هیچ دفاعی هم دراین باره ندارند. ای کاش اجازه داده می شد تا سیاست های جاری توسط کارشناسان و خبرگان و مطلعان و دست اندر کاران ادوار مختلف در بوته نقد گذاشته می شد تا حقیقت بر ملت ایران روشن شود.

به گزارش سفیر، شیخ الاسلام در گفتگو با خبرگزاری فارس تاکید کرده بود: در مجلس ششم جمعی از نمایندگان طرحی سه فوریتی برای پذیرش پروتکل الحاقی ارائه کردند که مقام معظم رهبری شخصا مانع تصویب آن شدند و حتی از اجرای داوطلبانه پروتکل به بهانه رفع سوءظن دشمن هم گلایه کردند.

وی افزوده بود: اگر مقام معظم رهبری مانع تصویب طرح سه فوریتی برخی مجلس ششمی‌ها نمی‌شدند، امروز مجبور بودیم محرمانه‌ترین اطلاعات هسته‌ای کشور را با دست خودمان در اختیار دشمنان قرار دهیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *