رقیب اوباما: باید به ایران حمله کرد

خورنا: نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اوباما را به تنزل جایگاه ایالات متحده در عرصه جهانی متهم کرد.

به گزارش انتخاب؛ او تأکید کرد که در صورت پیروزی در انتخابات ماه نوامبر، آمریکا را به موقعیت رهبری خود در جهان باز می‌گرداند: «من از قدرت آمریکا شرمسار نیستم. این سده باید سده‌ای آمریکایی باشد».

میت رامنی، سیاست‌های دولت کنونی آمریکا در قبال اسرائیل و برنامه‌ی هسته‌ای ایران را هم به شدت مورد انتقاد قرار داد: ایالات متحده هم‌پیمان اصلی خود در خاورمیانه – اسرائیل – را به حال خود رها کرده و در پرونده‌ی هسته‌ای ایران فشار لازم را اعمال نمی‌کند.

وی تصریح کرد که برای “بازداشتن جمهوری اسلامی از دستیابی به تسلیحات هسته‌ای”، “هر ابزار مورد نیازی” را به کار خواهد بست.

رامنی همچنین قول داده که در صورت پیروزی نخستین سفر خارجی خود در مقام رئیس‌جمهوری آمریکا را به اسرائیل انجام دهد.

برخی از مشاوران میت رامنی از جناح نومحافظه‌کاران آمریکا هستند که در دوره‌ نخست ریاست‌جمهوری جرج بوش نقش بسزایی در سیاست‌های کاخ سفید ایفا می‌کردند.

رامنی در سخنان خود در اورشلیم (بیت‌المقدس) قرار است از لزوم برخورد “سخت‌تر” آمریکا با ایران و حتی، در شرایط اضطراری، حمله‌ نظامی به این کشور سخن بگوید؛ برخوردی برای توقف برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی.

این نامزد جمهوری‌خواهان پیش از این گفته بود: «اگر ما بار دیگر باراک اوباما را به ریاست جمهوری برگزینیم، ایران صاحب سلاح اتمی خواهد شد. اگر میت رامنی را انتخاب کنیم، ایران به این تسلیحات دست نخواهد یافت».

ناظران سیاست خارجی نخستین سفر تبلیغلتی خارجی رامنی را “مانور تبلیغاتی” می‌دانند؛ مانوری که طراحان آن از یک‌سو در پی جذب آرای یهودیان و کاتولیک‌ها هستند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *