نماینده شادگان: پالایشگاه و پتروشیمی در دارخوین شادگان ایجاد شود

خورنا: عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به تولید روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت در منطقه دارخوین شادگان خواستار ایجاد پالایشگاه و پتروشیمی در این منطقه شد.

عبدالله تمیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: روز گذشته با معاون وزیر نفت دیداری صورت گرفت که در آن به بررسی و پیگیری موارد بسیاری مهمی چون ایجاد و راه‌اندازی شرکت پتروشیمی و پالایشگاه نفت در منطقه دارخوین پرداخته شد.

* تولید روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار بشکه نفت در دارخوین

وی افزود: منطقه داخوین دارای دو شرکت “اروندان” و “مطن”، شرکت‌های تولیدی نفت هستند که روزانه به تولید بیش از ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار بشکه نفت در منطقه می‌پردازد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از این منطقه نفت استخراج، پمپاژ و به کشورهای عراق و خلیج صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه این منطقه همه شرایط و ظرفیت بهینه برای ایجاد پالایشگاه و پتروشیمی را دارد، گفت: نفت، آب، برق، جاده و دیگر شرایط مورد نیاز برای راه‌اندازی پالایشگاه و پتروشیمی در دارخوین وجود دارد که امیدواریم با حمایت مسئولان ملی هر چه سریع‌تر نسبت به ایجاد مهم در منطقه اقدام شود.

* ۹۰ درصد نیروهای بومی وارد بازار کار می‌شوند

تمیمی همچنین عنوان کرد: برای این منظور با سه بخش خصوصی نیز وارد مذاکره شده زیرا دولت طبق اصل ۴۴ قانون اساسی برای راه‌اندازی پالایشگاه سرمایه‌گذاری نمی‌کند و تنها برای ایجاد پتروشیمی مناطق را مورد حمایت قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه با ایجاد پالایشگاه و پتروشیمی در این منطقه رونق فراوانی حاصل می‌شود، ادامه داد: با راه‌اندازی پالایشگاه و پتروشیمی در منطقه دارخوین مطمئناً ۹۰ درصد نیروهای بومی وارد بازار کار شده و از بیکاری رهایی می‌یابند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: تمام تلاش ما در راستای رفع مشکلات پیش‌روی شهروندان، رفاه حال مضاعف آنها، رفع بیکاری و ایجاد اشتغالزایی مؤثر و عمران و آبادی شهری است.