مشکلات تجار و بازرگانان ماهشهری بررسی شد

خورنا: نشست مشترک اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ماهشهر، اداره کل گمرک بندر امام خمینی (ره)، اتاق بازرگانی آبادان و تجار، بازرگانان و سرمایه گذاران بخش خصوصی باهدف بررسی مشکلات تجاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بندر ماهشهر در این نشست اظهار داشت: اخیرا بخشنامه ای از سوی بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شده که بر اساس آن کالاهای وارداتی برای تخصیص ارز اولویت بندی شده اند.

شهرام عیسی زاده تصریح کرد: بر اساس این بخشنامه کالاهای اساسی و ضروری، ماشین آلات، قطعات یدکی، تجهیزات پزشکی و دارویی ارز مرجع دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه این بخشنامه از هفته گذشته به سیستم بانکی ارسال شده است، تاکید کرد: تمام بانک ها موظف به اجرای این بخشنامه هستند و باید بر اساس اولویت های اعلام شده کار تخصیص ارز به کالاهای وارداتی را انجام دهند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بندر ماهشهر یادآور شد: بازرگانان و تجار به منظور کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از جزییات این بخشنامه می توانند به درگاه اینترنتی سازمان توسعه تجارت ایران به آدرس www.tpo.ir مراجعه نمایند.

عیسی زاده همچنین از راه اندازی کارگاه آموزشی تجارت ویژه تجار و بازرگانان خبر داد و گفت: آموزش و اطلاع از آخرین دانسته های روز دنیای تجارت لازمه کار تجار و بازرگانان است.

وی افزود: بر این اساس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بندر ماهشهر با همکاری اتاق بازرگانی اقدام به راه اندازی کارگاه آموزشی تجارت در این شهرستان خواهد کرد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بندر ماهشهر اظهار داشت: این کارگاه آموزشی همزمان با عید سعید فطر راه اندازی خواهد شد و تجار و بازرگانان توسط اساتید مجرب دانشگاه با آخرین اطلاعات و آموزه های روز دنیا آشنا می شوند.

مدیرکل گمرک بندر امام خمینی (ره) نیز در این نشست از راه اندازی سامانه هوشمند درب خروج در گمرک بندر امام خبر داد و افزود: به منظور تسهیل در امر واردات و صادرات و همچنین جلوگیری از تخلفات احتمالی سامانه هوشمند درب خروج به زودی راه اندازی می شود.

اکبر مصباح نوری ادامه داد: با راه اندازی این سامانه، تجار و بازرگانان از امور دست و پاگیر و زائدی همچون دریافت قبض انبار، قبض باسکول و … رهایی پیدا می کنند.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی این سامانه ضمن تسریع در ترخیص کالا، موجب جلوگیری از تخلفات و افزایش سطح رضایتمندی تجار و بازرگانان خواهد شد.

شایان ذکر است در این نشست، تجار، بازرگانان و سرمایه گذاران بخش خصوصی مسایل و مشکلات خود را مطرح کرده و رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بندر ماهشهر، نماینده اتاق بازرگانی آبادان و نمایندگان اداره کل گمرک بندر امام خمینی (ره) به سوالات مطرح شده از سوی آنان پاسخ دادند.