اهالی ۷۰ روستای آبادان در بی‌آبی مطلق/ استاندار پاسخگو نیست

خورنا: نماینده مردم آبادان در مجلس از بی‌آبی مطلق در ۷۰ روستای این شهرستان خبر داد و گفت: هیچ‌ یک از مسئولان وزارت نیرو و استاندار خوزستان پاسخگوی مشکل بی‌آبی روستائیان روزه‌دار آبادانی نیست.

محمدسعید انصاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی فارس در آبادان اظهار کرد: بی‌عدالتی در روستاهای آبادان بیداد می‌کند و مردم ۷۰ روستا حتی یک قطره آب ندارند این در حالیست که در ماه مبارک رمضان قرار داریم.

وی بیان کرد: در حال حاضر روزانه تنها یک‌ساعت آب به روستاهای آبادان می‌رسد که این مقدار واقعاً فاجعه است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تماس‌های متعددی با وزیر نیرو، معاونان آن و مسئولان استان داشتیم اما هیچ‌کدام پاسخگو نیستند.

وی افزود: مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان کوچکترین حرکتی برای حل مشکل مردم روستاهای آبادان نمی‌کند ولی شاهدیم استاندار خوزستان از این‌گونه مدیران ضعیف دفاع می‌کند.

انصاری گفت: توقع داریم استاندار خوزستان دست از حمایت از مدیران ضعیف بردارد و با آنها برخورد جدی‌تری بکند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر مردم روزه‌دار اروندکنار و روستاهای بخش مرکزی در بدترین وضعیت قرار دارند.

وی افزود: با وجود آنکه روستاهای آبادان در محاصره دو رودخانه با آب شیرین قرار دارند اما در تشنگی مطلق قرار دارند.

انصاری ادامه داد: آب رودخانه‌های بهمنشیر و اروند در حال حاضر شور و غیر قابل استفاده است و سبب نابودی زمین‌های زراعی مردم شده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با هشدار نسبت به ادامه این وضعیت گفت: امیدواریم استاندار خوزستان وارد عمل شود و هر چه زودتر مردم روزه‌دار روستاهای آبادان را از بی‌آبی نجات دهد.

وی گفت: حمایت و دفاع ما از استاندار و مسئولان استانداری حدی دارد و ادامه وضعیت موجود در روستاها ما را وادار به اتخاذ تصمیمات جدی‌تری خواهد کرد.

وی گفت: قطعاً وزیر نیرو را تا چند روز آینده از ابزارهای قانونی وادار به پاسخگویی خواهیم کرد.

انصاری افزود: قطعاً آه مردم روستاهای آبادان گریبان مدیران ضعیف و ناکارآمدی که تنها به پشت میز نشینی و گرفتن جلسات بی‌نتیجه بسنده کرده‌اند در این ماه مبارک خواهد گرفت.