ناهمخوانی اعتبارات قطره‌ای شهرداری آبادان با رشد جمعیت

خورنا: شهردار آبادان گفت: اعتبارات عمرانی اختصاص یافته به شهرداری آبادان امسال با کاهش ۲۰ درصدی مواجه شده است که این میزان با رشد جمعیتی این شهر همخوانی ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، محمود‌رضا شیرازی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و اختصاص اعتبارات دستگاه‌های اجرایی این شهرستان، که در فرمانداری آبادان برگزار شد اظهار کرد: با توجه به سرانه اعتبار برای هر شهروند که رقمی معادل ۱۵۰ هزار تومان است سرانه اعتبار عمرانی استان خوزستان به شهرستان آبادان ۲۰ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: سرانه اعتبار عمرانی استان خوزستان در سال ۹۰ برای هر شهروند آبادانی رقمی معادل ۲۵ هزار تومان بوده که جمع این اعتبار به رقمی معادل ۵ میلیارد تومان رسید و شکوفایی پروژه‌ها را در شهر به همراه داشت.

شهردار آبادان افزود: شهرداری در سال ۹۰ از محل اعتبارات عمرانی جاری خود، سرانه هر شهروند را به ۱۰۰ هزارتومان رساند که عمده این اعتبارات از محل آلایندگی پالایشگاه تامین و صرف هزینه‌های جاری در شهر شد.

وی با اشاره به رشد معکوس جمعیت در آبادان گفت: چنانچه این اعتبارات قطره‌ای به شهرداری ادامه داشته باشد نگهداری جمعیت در منطقه، سخت و آمار رشد معکوس جمعیت افزایش بیشتری پیدا خواهد کرد.

شیرازی افزود: بیش از ۸۰ درصد از جمعیت شهرستان در شهر آبادان سکونت دارند که این آمار از سرانه کشوری بالاتر است.

شهردار آبادان ادامه داد: همه مسئولان و نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی باید از شعار دادن خودداری کنند و به صورت جدی پیگیر اعتبارات اختصاصی برای پیشرفت بیشتر در شهر آبادان باشند.