اعتبارات ناچیز به‌سازی ۱۴ روستای خرمشهر را با مشکل مواجه کرد

خورنا: رئیس بنیاد مسکن خرمشهر گفت: تخصیص ناچیز اعتبار تملک و دارایی به بخش عمران روستایی خرمشهر، به‌سازی ۱۴ روستای این شهرستان را با مشکل جدی مواجه خواهد کرد.

فاخر ربیعی‌فر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های جدی دولت نهم و دهم در سال‌های گذشته ساماندهی روستاها و تامین امکانات مورد نیاز آنان است.

وی گفت: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در بخش عمران روستایی در شهرستان خرمشهر انجام شده که برای تکمیل و به سرانجام رساندن آنها نیازمند تامین اعتبارات مورد نیاز است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خرمشهر در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۱ میلیارد و ۳۵ میلیون ریال بنیاد مسکن خرمشهر بابت انجام پروژه‌های عمرانی روستایی بدهکار است که برای تامین آن به اعتبارات تکلم و دارایی امسال چشم دوخته بودیم.

وی ادامه داد: اما شاهدیم بر اساس دستورالعمل ابلاغی امسال، تنها ۸ درصد از کل اعتبارات تملک و دارایی شهرستان خرمشهر که بالغ بر ۱۶ میلیارد و ۴۵ میلیون ریال می‌شود، برای اجرای طرح بهسازی روستاهای خرمشهر تعلق گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به میزان بدهی این بنیاد، اعتبار باقی مانده از اعتبارات اختصاص یافته برای سال‌جاری تنها ۵ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال است که این مبلغ برای بهسازی روستاهای خرمشهر اصلاً کافی نیست.

وی تصریح کرد: میزان اعتبارات اختصاص یافته به شکل جدی روند اجرایی طرح‌ها را کند خواهد کرد.

ربیعی‌فر گفت: اعتبار اختصاص یافته در واقغ مربوط به ۲ سال مالی ۹۰ و ۹۱ است.

وی افزود: مسئولان اگر بخواهند روستاهای خرمشهر بهسازی شود، بایستی نسبت به افزایش اعتبارات اختصاص یافته کمک کنند در غیر اینصورت روند بهس‌ازی بیش از ۱۴ روستا با مشکل مواجه خواهد شد.

ربیعی‌فر گفت: امیدواریم مسئولان استانی و ذیربط در خصوص افزایش اعتبارات بخش عمران روستایی تجدیدنظر کنند تا امکان خدمات رسانی به روستائیان بیش از پیش فراهم شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *