حبیب آقاجری: صیادی در هندیجان رو به افول است

خورنا: عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس گفت: صید و صیادی در شهر هندیجان که درآمد بخش زیادی از خانواده‌ها را تأمین می‌کند رو به افول است.

حبیب آقاجری امروز در گفت‌وگو با خبرگار فارس در هندیجان اظهار کرد: استان خوزستان ظرفیت‌های بالای اقتصادی و تجاری بالایی برخوردار بوده و در این زمینه به رشد و پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته است.

وی با اشاره به وجود معضل بیکاری در حوزه انتخابیه خود افزود: کشاورزی در استان خوزستان به سبب قابلیت مطلوب از رودخانه‌ها مورد توجه بوده و البته در این خصوص تأمین اعتبارات و ارائه تسهیلات شده که امیدواریم با حمایت بیشتر زمینه‌ای برای حذف بیکاری در شهرهای مختلف استان شود.

نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وجود تلاش‌های صورت گرفته، در سال‌های اخیر کشاورزی در شهرستان هندیجان با رکود همراه شده و صید و صیادی نیز رو به افول است.

* عرضه کالای همراه ملوان در هندیجان با مشکل مواجه است

وی اضافه کرد: پیش از این اگر ملوانی می‌توانست در سال چهار بار با لنج سفر کند، امروز بیشتر از دو بار برای صید و صیادی امکان سفر ندارد و تبادل و عرضه کالای ته‌لنجی هم به دلیل همین رکود در بازار شهرستان با مشکلاتی مواجه شده است.

آقاجری همچنین عنوان کرد: وجود مشکل در عرضه کالاهای همراه ملوان در شهرستان، شهروندان را با معضلاتی روبه‌رو کرده که رکود بازار شهرستان و کندی روند اقتصادی شهرستان یکی از این معضلات است.

وی با بیان اینکه مسکون ماندن کالاهای همراه ملوان در این منطقه، به بیکاری بسیاری از نیروهای جوان را انجامیده است، افزود: بسیاری از جوانان این مرز و بوم با مشغول به‌کار بودن در بخش صیادی و به دنبال آن واردات کالای ته‌لنجی، منبع درآمد مناسبی را برای خود و خانواده ایجاد کرده که با کندی روند بازار ته‌لنجی این فرصت نیز از آنها گرفته شد.

نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارآفرینی در کشور باید به‌طور کامل و ریشه‌ای تقویت شود، اظهار کرد: به‌دنبال آن از استخدام افراد غیربومی در شهرهای مختلف جلوگیری شود تا شاید بتوان راه‌حلی در رفع کامل معضل بیکاری یافت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *