فرماندار خرمشهر: پروژه‌های خرمشهر به پیمانکاران بومی واگذار شود

خورنا: فرماندار خرمشهر گفت: در راستای ایجاد اشتغال، پروژه‌های خرمشهر به پیمانکاران بومی واگذار شود.

عبدالله حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: خارج کردن هر پیمانکار بومی از گردونه پروژه‌، برابر با بیکار کردن ۱۰ نیروی بومی است که این آمار همچنان در بخش‌های مختلف اجرایی شهرستان دیده می‌شود.

وی افزود: مسئولان باید در بحث مناقصاتی که در شهرستان برگزار می‌شود دقت‌نظر کافی و جدی داشته باشند تا به‌جای اخذ پیمانکاران غیربومی تا حد امکان از بومیان منطقه استفاده کنند.

فرماندار خرمشهر با اشاره به اینکه با تحقق این امر زمینه‌های اشتغال در شهرستان فراهم می‌شود، گفت: نماینده شهرستان باید این امر را پیگیری کند زیرا بسیاری از پروژه‌ها از استان خوزستان با پیمانکار غیربومی عقد قرارداد می‌شود و در این زمینه کاری از دست مسئولان شهری برنمی‌آید.

وی ادامه داد: این شهرستان با برخورداری از ظرفیت‌های بالای اجتماعی و اقتصادی باید در بخش‌های مختلف اجرایی به شکوفایی چشمگیری برسد که البته بیش از پیش نیازمند تعامل و حمایت مسئولان استانی است.

حسینی همچنین عنوان کرد: با توجه به اعتبارات تملک دارایی که اخیراً به شهرستان اختصاص داده شده است، دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به جذب اعتبارات مورد نیاز اقدام کنند و در این زمینه تعلل و سهل‌انگاری نداشته باشند.

وی با بیان اینکه ۲۰ میلیارد تومان در مرحله اول اعتبارات تملک دارایی سال ۹۱ به شهرستان اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: بیشترین محور اعتبارات بر بخش‌های توسعه و اشتغال بوده و در این میان مبحث کشاورزی، با تخصیص ۴۳ میلیارد ریال، بیشترین بودجه را از آن خود کرده است.

در پایان گفت: توسعه و ایجاد اشتغال در بخش های شیلات، کشاورزی، عمران و آبادی شهری و روستایی از مباحث بسیار مهم و نقطه هدف تخصیص اعتبارات تملک دارایی به شهرستان است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *