سرپرست جهاد کشاورزی اندیمشک:

۷۱ واحد تولیدی کشاورزی اندیمشک در آستانه ورشکستگی قرار دارد

خورنا – سرپرست اداره جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: ۷۱ واحد تولیدی اشتغالزای بخش کشاورزی این شهرستان در آستانه ورشکستگی قرار دارند.

محمدجعفر آفرین اظهار کرد: ۷۱ واحد اشتغال‌زای بخش کشاورزی و دام این شهرستان با اشتغال بیش از ۳ هزار نفر در آستانه ورشکستگی قرار دارند.

وی افزود: در مجموع در این شهرستان ۷۱ واحد تولیدی فعال است که بیش از ۴۱۰ نفر به صورت مستقیم و یک‌هزار و ۲۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم در این تولیدی‌ها مشغول به فعالیت هستند.

سرپرست اداره جهاد کشاورزی اندیمشک اضافه کرد: این واحدهای تولیدی سالانه بیش از ۸۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی را تولید و روانه بازار مصرف و صادرات می‌کنند.

آفرین یادآور شد: این واحدها در مناطق روستایی و عشایری بخش الوار گرمسیری و بخش مرکزی این شهرستان مستقر بوده که اکنون به علت کمبود سرمایه در گردش با مشکل جدی مواجه شده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اکثر این واحدها تعطیل و یا به صورت نیمه‌فعال در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: خشکسالی‌های پی در پی در سال‌های گذشته، عدم حمایت جدی سیستم بانکی از فعالیت‌های تولیدی، قوانین دست و پا‌گیر بانکی و اداری از جمله دلایل بروز این مشکل است.

وی ادامه داد: همچنین تورم همراه با رکود در اقتصاد و افزایش سرسام‌آور هزینه‌های تولید باعث شده که این کارگاه‌ها نتوانند از تمام ظرفیت خود برای تولید استفاده کنند.

سرپرست جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: چنانچه بحث نقدینگی این واحدهای تولیدی در اولویت قرار نگیرد در آینده نه چندان دور این واحدها به کلی تعطیل خواهند شد.

وی در پایان بیان کرد: لازم است که سیستم‌های بانکی به یاری تولیدکنندگان و کارگاه‌های تولیدی شتافته و ضمن رونق‌بخشی به تولید و اشتغال در سطح شهرستان موجب فعال شدن نقدینگی در بانک‌ها را فراهم آوردند.

شهرستان اندیمشک دارای ۵۶ هزار هکتار زمین کشاورزی است که از این اراضی سالانه ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی روانه بازار مصرف می‌شود.