مازیار نوعی خبر داد:

دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر دارای مرکز رشد خواهد شد/ رتبه چهاردهم علمی واحد ماهشهر بین دانشگاه های آزاد سراسر کشور

آمنه محتشمی- خورنا -رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر در نشست خبری ساعت ۱۲روز یکشنبه با اصحاب رسانه ضمن اشاره به پیشرفت و ارتقای سطح علمی دانشگاه آزاد ماهشهر تصریح کرد:خوشبختانه با تلاش کادر علمی دانشگاه و دانشجویان ،دانشگاه آزاد ماهشهر توانسته در بین دانشگاه های سراسر ایران بر اساس پایگاه استنادی scopus(رتبه بندی بر اساس مقالات ثبت شده در isi )رتبه چهاردهم علمی را کسب نماید.
وی افزود:استمرار این پیشرفت علمی مستلزم همکاری های جدی مسولین و مدیران عامل منطقه ویژه اقتصادی به سبب تناسب رشته های علمی موجود در این دانشگاه با نیازهای شهرستان و پتانسیل های آن میباشد که این همکاری دو جانبه تآثیر بسزایی در پیشرفت علمی دانشگاه و توسعه شهرستان خواهد داشت.
مازیار نوعی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر ضمن اشاره به رهنمودهای گهربار مقام معظم رهبری پیرامون اهمیت اقتصاد دانش بنیان و نقش آن در پیشرفت و توسعه اقتصاد کشورخاطر نشان کرد:دانشگاه آزاد اسلامی از این موضوع مستثنی نبوده و همواره در این زمینه گام های برداشته و تلاش نوده مجوز احداث و راه اندازی مرکز رشد دانشگاه را که بستری بسیار مناسب جهت تجاری سازی ایده و طرح ها با زیر نظر پارک علم و فناوری اهواز بودن اخذ نماید که طبعا با تجاری سازی و اجرا نمودن طرح ها و ایده ای پژهشی گامی اساسی در حل بسیاری از مشکلات شهرستان برداشته خواهد شد و همچنین بستری بسیار مناسب جهت ورود فارغ التحصیلان به بازار کار فراهم خواهد شد.
وی ادامه داد:این مهم میسر نخواهد شد مگر با تلاش تمامی مسولین جهت فراهم شدن زیرساخت ها و اقدامات مورد نیاز جهت احداث مرکز رشد دانشگاه و تلاش و تحقیق و توسعه در زمینه اقتصاد دانش بنیان که یکی از ملزومات برای حل مشکلات شهرستان و توسعه آن می باشد.
مازیار نوعی تصریح کرد :دانشگاه آزاد اسلامی ماهشهر تا به حال در بحث ارائه طرح های پژوهشی موفق بوده این طرح ها از جمله طرح تولید بلوک و ورق پلی استایلن ،طرح بسته بندی خرما و کاشت ۱۰۰نهال نخل که مراحل مطالعاتی آن ها انجام شده است را میتوان با همکاری ارگان ها و مدیران عامل منطقه ویژه اقتصادی وداشتن زمینی با مساحت ۲۱ هکتار جهت فعالیت های آموزشی این. طرح ها را اجرایی نمود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر از افزودن رشته های جدید به رشته های موجود در این دانشگاه خبر داد و گفت:دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر در نظر دارد با توجه به نیاز شهرستان و پتانسیل های موجود در آن و همچنین به سبب راه اندازی بندر تجاریو سایر قابلیت های آن رشته های کشتی سازی،مهندسی ناوبری، مدیریت بازرگانی،گمرک و دیگر رشته های مرتبط دریایی را به رشته های موجود در این دانشگاه بیافزاید.
وی ادامه داد:تا به حال دانشگاه ارتباط خوبی با صنعت برقرار نموده است برای نمونه تفاهم نامه ای را با شرکت رهاوران فنون پتروشیمی برقرار نموده جهت ادامه تحصیلان شاغلان با مدرک دیپلم صنعت در این دانشگاه ولی با این حال ارتباط بیشتری با صنعت ضرورت دارد و ما نیز همواره در این زمینه تلاش مینمایم که بتوان از پتانسیل های آموزشی دانشگاه بهره کافی برداشته شود.
مازیار نوعی در پایان به موضوع تکریم دانشجو و ارباب رجوع تآکید بسیار نمود و بیان کرد:نظر بنده بر این است دردانشگاه باید بستر تعلیم و تربیت دانشجو فراهم شود و در چارچوب مدیریتی خود به تکریم دانشجو و ارباب رجوع تآکید زیاد می نمایم تا بتوان فارغ التحصیلان شایسته ای را تقدیم جامعه نمود.