مسیولین محیط زیست و منابع طبیعی کشور واستان لرستان:

عضو شورای اندیمشک: پاسخ ما به فریادهای زمین چه خواهد بود؟

خورنا – مهدی قلی کیانی رییس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر اندیمشک و مشاور مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان لرستان در نامه ای خطاب به مسئولین شهری واستانی خواستار توجه مطلوب به جنگل های بلوط ما بین حدف اصل استان های لرستان و خوزستان شده است متن این نامه که در اختیار خبرنگار خورنا در اندیمشک قرارداده شده به این شرح است:

دو روز پیش در مسیر آزاد راه اندیمشک خرم آباد شاهد آتش سوزی مراتع و جنگلهای مسیر بودم و فورا با مسیولین استان تماس گرفتم که قول رسیدگی و مقابله با آتش سوزی را دادند اما در کمال تاسف دیشب از همان مسیر گذر کرده و شاهد بودم که آتش همچنان دامان پاک زاگرس را به خاکستر تبدیل میکند و هیچکس به فریاد مظلومیت این شکوه و جلال دیروز و امروز طبیعت ایران نمی رسد.

بلوطهایی که سالها با وجود نا مهربانی ها و نا ملایمتی های انسان و طبیعت همچنان خود را حفظ کرده و سرفراز در دامان زاگرس به این کوهها شکوه و جلال میبخشیدند،امروز در آتش میسوزند و دستی برای نجات آنان نیست.

بلوط این میراث زاگرس را دریابیم و زمین این امانتی که در دست ماست را ارج نهیم.
رییس جمهور محترم و محبوب،مااز توافق هسته ای با قدرتهای جهانی بسیار خرسندیم و از شما و دولت تدبیر و امید کمال تشکر را داریم اما چه با تحریم و چه بی تحریم زمین به نوازش نیاز دارد و نسل فردا محیط زیست و طبیعت میخواهد.خواهشمندیم با توجه به اینکه دولت خود را دولت محیط زیست خطاب فرمودید توجه بیشتری در این خصوص مبذول فرمایید.

سرکار خانم ابتکار ریاست محترم سازمان حفاظت از محیط زیست: بنده دوستی با محیط زیست را از شما آموختم اما از شما خواهشمندم آموزگار خوبی باشید و جنگلهای زاگرس را دریابید.

و مسیولین محترم استان لرستان بیدادگاه زمین و فریادهای زاگرس روزی دامان ما و شما را خواهد گرفت،قول رسیدگی به اندکی همت و عمل نیاز دارد. مراتع آتش گرفت درختان میسوزند،ما همچنان با امید به وعده ی شما منتظریم.

مهدی قلی کیانی رییس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر اندیمشک و مشاور مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای استان لرستان