گزینه‌های جبهه پایداری برای ریاست‌جمهوری

خورنا: روزنامه تهران‌‌امروز با ارائه تحلیلی با عنوان«فعالیت انتخاباتی لایه‌های پنهان پایداری» از حدادعادل، سعید جلیلی، لنکرانی و الهام به عنوان گزینه‌ای اصلی جبهه پایداری برای انتخابات آتی ریاست‌جمهوری نام برده است.

تهران‌ امروز نوشت: انتخابات آتی ریاست‌جمهوری اکنون تقریبا به مهم‌ترین اولویت احزاب و جریانات رسانه‌ای بدل شده و طیف عظیمی از خروجی رسانه‌ها و برونداد جلسات گروه‌های سیاسی را به خود اختصاص داده است. گروه‌های مختلف اصولگرا و ‌اصلاح طلب به همراه وابستگان دولت در چند وقت اخیر ضمن اینکه فعالیت‌های انتخاباتی خود را شدت بخشیده‌اند، در کانون تحولات و اخبار سیاسی کشور قرار گرفتند. اما در چند روز اخیر مواضع و تحولات انتخاباتی از آغاز تحرکات جریان پایداری خبر می‌دهد. برحسب مورد هم سران این جریان اخیرا مواضع خود را بیشتر رسانه‌ای کرده و فضا را برای تصمیم گیری‌های انتخاباتی قریب الوقوع آماده کرده‌اند. اصلاح طلبان هم مانند گذشته در کانون بیشترین رصد‌های رسانه‌ای و سیاسی بوده‌اند. گمانه‌زنی‌ها درخصوص تصمیم‌گیری و همچنین کاندیداهای احتمالی جریان اصلاحات این مدعا را ثابت می‌کند. دیدار انتخاباتی اخیر سیدمحمد خاتمی و عبد الله نوری هم فضاهای جدیدی را برای مباحثات رسانه‌ای پدید آورده است. دولت نیز در ادامه نیم خیز جدیدی که از چند روز پیش آغاز کرده بود، تحرکات خرده پا و البته تازه خود را ادامه می‌دهد. جریانات مستقلی که معمولا در آستانه انتخابات‌ اعلام حضور و وجود می‌کنند نیز پوشش رسانه‌ای و سیاسی خاصی را به خود اختصاص داده‌اند.

در ادامه این تحلیلی بطور مشخص‌تر به فعالیت انتخاباتی جبهه پایداری اشاره شده و آمده است: در روزهای اخیر این جریان پایداری بوده است که در راستای کلی ابراز نظر و موضع و همچنین محک رسانه‌ای و سیاسی تحرکات خود را تشدید کرده است. نگاهی به مواضع و مصاحبه‌های وابستگان این جریان در روزهای اخیر ادعای فوق را اثبات می‌کند. از آن جمله حجت‌الاسلام ذو النور جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران و کاندیدای ناکام جبهه پایداری در انتخابات مجلس نهم در اظهارنظری از «اجتناب ناپذیر بودن ورود گفتمانی» به عرصه انتخابات سخن گفت. وی در عین حال بر لزوم وحدت اصولگرایان برای معرفی کاندیدای مستقل تاکید کرده و تعدد کاندیداها را برای جریان اصولگرا سم توصیف کرده است. نگاه خاص این عضو شاخص پایداری که البته ادامه رویه گذشته این جریان محسوب می‌شود آنجا بیشتر مشخص می‌شود که وی خواستار «عملکرد بهتر جامعتین» در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی شده است. این نوع نگاه که البته به صورت کمابیش در اظهارات دیگر اعضای پایداری نیز دیده می‌شود، خط سیر خاص این جریان را برای تصمیم گیری احتمالی در جریان انتخابات آتی مشخص می‌کند.. سعید جلیلی، کامران باقری لنکرانی و غلامعلی حداد عادل سه کاندیدای احتمالی جریان پایداری هستند که البته هنوز اخبار روشنی درخصوص اینکه این جریان از کدام یک حمایت خواهد کرد وجود ندارد. در چند روز اخیر اما نام یک کاندیدای دیگر نیز به لیست انتخاباتی پایداری اضافه شد.

غلامحسین الهام که از نزدیک‌ترین افراد همسوی فکری و موضعی با جریان پایداری به شمار می‌رود حلقه کاندیداهای این جریان را تکمیل کرد تا حجم فزونتری از گمانه زنی‌های رسانه‌ای به سمت گردونه انتخاباتی پایداری نشانه رود. با این حال تاکید سران این جریان برلزوم ورود گفتمانی به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری آتی و همچنین اظهارات صریح اللحن یکی دیگر از رهبران آنان مبنی بر «حذف برخی از اصولگرایان» که وی آنان را مدعی اصولگرایی خواند، شرایط انتخابات مجلس شورای اسلامی و اختلافات آنان با گروه‌های عمده و اکثریت اصولگرا را یادآور می‌سازد که از هم اکنون چشم انداز مبهمی را در فضای جبهه اصولگرایی ترسیم می‌سازد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *