بهبهان ۷۰۰ میلیون‌ تومان در بخش فرهنگی هزینه کرده است

خورنا: رئیس اداره تبلیغات بهبهان گفت: این اداره در سال ۹۰ بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان در بخش فرهنگی این شهرستان هزینه کرده است.

حجت‌الاسلام حمید برازش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان با بیان اینکه مسئولان همانگونه که به مسائل عمرانی یک شهر توجه دارند باید به مسایل فرهنگی آن نیز توجه کنند، به مراسم اعتکاف گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی در سطح کل استان خوزستان به مسائل فرهنگی نگاهی بیندازیم متوجه می‌شویم که بهبهان در این موضوع جایگاه نخست را دارد.

وی افزود: برای مثال در اعتکاف امسال، ۲ هزار نفر از جوانان بهبهانی در ۲۶ مسجد کل بهبهان معتکف شدند که از این تعداد پایگاه، هفت پایگاه برای خواهران و دو پایگاه برای برادران در بخش مرکزی شهرستان و باقی آنها در بخش‌ها و روستاهای تابعه بودند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بهبهان ادامه داد: در بحث اعزام مبلغ به معتکفین نیز به همت امام جمعه شهرستان، ابتکار جدیدی انجام شد و چهار نفر از مبلغان نخبه کشور به بهبهان آمده و در سطح شهرستان مستقر شدند.

وی میزان بدهکاری این اداره را پس از برگزاری مراسم اعتکاف را ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: انتظار ما از دستگاه‌های مختلف، یاری تبلیغات اسلامی برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم پرفیض بود اما هیچ‌یک از آنها کوچکترین کمکی به ما نکردند.

برازش در ادامه از راه‌اندازی دو دبیرستان علوم معارف صدرا در بهبهان خبر داد و گفت: دانش‌آموزان دختر و پسری که امسال قصد ورود به دبیرستان و ادامه تحصیل در رشته علوم انسانی را داشته باشند، می‌توانند بدون هیچ هزینه‌ای وارد این دبیرستان‌های علوم معارف شده و با بهترین امکانات در حوزه دین به تحصیل بپردازند.

وی اضافه کرد: دانش‌آموختگان دبیرستان‌های صدرا پس از اتمام دوره انسانی می‌توانند در صورت تمایل در پایه پنج حوزه نیز به تحصیل بپردازند زیرا در این دبیرستان‌ها همراه با دروس معمول این دوره، دروس حوزوی نیز تدریس می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بهبهان با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر ۷۰۰ میلیون‌ تومان در بخش فرهنگی این شهرستان هزینه کرده است، افزود: اداره تبلیغات اسلامی بهبهان در سال گذشته ۳۳۰ میلیون تومان اعتبار فرهنگی، ۲۲۰ میلیون‌ تومان در امور مساجد و ۶۵ میلیون‌ تومان اعتبارات درون سازمانی جذب کرده و آنها را در مسائل فرهنگی و هنری این شهرستان هزینه کرده است.

وی با بیان اینکه این میزان اعتبار جذب و هزینه شده در بهبهان قابل توجه بوده به گونه‌ای که برابر با کل اعتبار استان لرستان بوده است، گفت: در سال جاری قدم‌های زیربنایی در بهبهان برداشته و انتظار داریم با توجه به راه‌اندازی دو دبیرستان علوم معارف صدرا، مسئولان شهرستان به خصوص فرماندار و امام جمعه اعتبارات بیشتری برای موضوعات فرهنگی و هنری اختصاص دهند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *