دادستان اندیمشک:

عوامل انتشار شایعه خبر قتل زن اندیمشکی در شبکه‌های مجازی تعغیب قضایی می شوند

خورنا – صادق جعفری‌ چگنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اندیمشک با تکذیب شایعه قتل یک زن جوان اهل این شهرستان توسط برادرش که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، اظهار کرد: پرونده عوامل نشر این شایعه در این دادسرا تشکیل و تحقیقات و اقدامات اولیه برای شناسایی و تعقیب عوامل این اقدام در حال انجام است.

وی افزود: این در حالی است که این جرم در یکی از شهرستان‌های همجوار اندیمشک اتفاق افتاده است.

دادستان عمومی و انقلاب اندیمشک اضافه کرد: با کسانی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بدون انجام هرگونه تحقیق و داشتن آگاهی کامل نسبت به یک موضوع اقدام به تولید و بازنشر اکاذیب از سامانه خود به سامانه‌های دیگر می‌‌کنند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

جعفری‌چگنی یادآور شد: بر اساس ماده ۱۸ قانون جرایم رایانه‌ای هر فردی که به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر کرده و در دسترس دیگران قرار دهد به حبس یا جزای نقدی یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه شاهد هستیم برخی افراد دانسته یا ندانسته با برخی شایعات و اخبار کذب را در شبکه‌های مختلف اجتماعی انتشار داده و از این طریق امنیت عمومی و آسایش افراد جامعه را به مخاطره می‌اندازند.

این مقام قضایی در پایان، از شهروندان و خانواده‌ها خواست که اخبار را تنها از منابع ‏رسمی پیگیری کرده و در باز نشر مطالب دریافتی از شبکه‌های اجتماعی و منابع غیر رسمی دقت کنند.

به گزارش فارس در چند روز گذشته شایعه و تصاویری از قتل یک زن جوان اهل اندیمشک به دست برادرش به صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.