آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: آلودگی جامعه به تهمت، فساد و تبعیض مردم را آزار می دهد

خورنا: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از طلاب، روحانیون و نیز مسئولین و فعالین سیاسی استان قزوین، در آستانه ماه مبارک رمضان، این ماه را هدیه خداوند به امت اسلامی برای سلامت نگه داشتن روح و جسم آنان خواند و گفت: از دید قرآن کریم هدف از روزه‌داری، انسان‌سازی از طریق تحصیل تقوی است و اگر ما توانستیم در این ماه عزیز به این هدف نزدیک شویم، سود برده و در غیر این صورت دچار ضرر و خسران شده‌ایم.

به گزارش آفتاب،آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ماه رمضان را ماه رحمت الهی خواند و افزود: جامعه‌ای که ماه رمضان را درست طی کند، تمام سالش بیمه شده است و خدا نکند که فرشتگان الهی در این ماه پربرکت دست خالی از امت اسلامی، نزد خداوند باز گردند و شیاطین که در این ماه دربند هستند خوشحال شوند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش گلایه‌های برخی از حاضران را از اوضاع سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه، به حق و تأسف‌بار خواند و با بیان هدف حضرت امام و مردم ایران از مبارزه با رژیم ستمشاهی تصریح کرد: به رغم فشارهای خارجی انتظار این است که پس از گذشت ۳۲ سال از پیروزی انقلاب با ثروت خدادادی نفت و وجود زیربناهای تولید و توصعه، پیشینه تاریخی، فرهنگی و دینی مردم ایران، مشکلات و معضلات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کاهش یافته و آثار دروغ و فقر و فساد در جامعه از بین برود.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی وضع موجود را نتیجه برخی سوءمدیریت‌ها دانست و گفت: خداوند با پیروزی انقلاب و تأسیس نظام اسلامی بر مبنای معارف اهل بیت(ع)، حجّت را بر ما تمام کرده است و تهدیدها و تحریم‌های دشمنان در صورت حفظ وحدت ملی و تدبیر و تصمیم‌گیری درست در نهایت به ما آسیب نخواهد رساند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به روایتی از مولای متقیان افزود: حضرت علی(ع) می‌گوید «اگر کسی آب و خاک داشته باشد و فقیر بماند از خدا دور است » حال آنکه ما بر دریایی از نفت ، گاز و منابع آب و خاک و هوا و موقعیت بی نظیر جغرافیایی، ثروت خدادادی قرار داریم و باید قدردان این نعمت‌ها برای خدمت به مردم باشیم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به وضع فرهنگی و اخلاقی جامعه اشاره کرد و گفت: آنچه بیش از مشکلات اقتصادی مردم و به خصوص جوانان را آزار می‌دهد، تشدید آلودگی جامعه به دروغ، تهمت، فساد و تبعیض است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیروزی نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های گوناگون پس از انقلاب اسلامی را مرهون لطف خداوند و پشتیبانی بی‌دریغ مردم خواند و تصریح کرد: اگر ما مردم را صاحبان اصلی نظام و انقلاب و موفقیت‌ها را مرهون حضور وفادارانه آنان می‌دانیم، نباید اجازه دهیم عده‌ای تندرو نظام را از پشتوانه مردمی‌اش خالی و به جای آنان تصمیم بگیرند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پایان با بیان خدمات آیت‌الله محمدی تاکندی و حجت‌الاسلام والمسلمین علیخانی در خطه شهیدپرور قزوین، آرزو کرد به برکت ماه مبارک رمضان، عبادات همه مسلمین مورد پذیرش خداوند قرار گرفته و قصور و تقصیرها بخشیده شود.

در ابتدای این دیدار آیت‌الله محمدی تاکندی نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مبارزات و خدمات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قبل و بعد از انقلاب اسلامی، ایشان و مقام معظم رهبری را دو بال پرواز حضرت امام(ره) در عرصه‌های گوناگون خواند و گفت: نباید سوابق و خدمات یاران حضرت امام به خصوص آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به راحتی نادیده گرفت و تا زمانی که این بزرگان هستند و مدبرانه برای نظام و انقلاب تصمیم‌گیری می‌کنند، انقلاب و نظام آسیب نخواهد دید.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین علیخانی و سه تن از فعالین استان قزوین به تشریح وضعیت استان و دغدغه‌های مردم و نخبگان کشور پرداختند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *