رئیس سازمان هواشناسی: گرد و غبار موجود در ایران تقصیر آمریکاست

خورنا: رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: آمریکا با تخریب تالاب‌ها، محیط زیست و کشاورزی عراق، در زمینه ورود گرد و غبار به ایران مقصر است.

بهرام صناعی درباره تأثیر سیاست‌های کشورهای استعماری بر وضعیت آب و هوای ایران گفت: کشوری مثل آمریکا با جنگی که در عراق به راه انداختت و بمباران‌هایی که در مناطق مختلف این کشور داشت باعث شد محیط زیست و کشاورزی در عراق از بین برود.

وی افزود: در پی حملات آمریکایی‌ها ، تالاب‌های بزرگ کشور عراق از بین رفتند و به جای تالاب‌ها و زمین‌های کشاورزی، زمین‌های خشک و بی آب و علفی شکل گرفتند.

رئیس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه گرد و غبار کشور عراق از نوع بسیار ریز هستند که با هر وزش باد، خاک‌ها از روی زمین‌ها بلند می‌شود ، گفت: جهت وزش باد به گونه‌ای است که گرد و غبار عراق به طور مستقیم وارد کشور ما می‌شود.

صناعی اظهار داشت: به دلیل بحران‌های سیاسی حضور آمریکایی‌ها در عراق، موضوع مشکلات زیست محیطی از درجه اهمیت پایینی برای مسئولان کشور عراق برخوردار است و علی‌رغم تأکید ایران بر مالچ‌پاشی در مناطق بیابانی، این کشور اقدام جدی در این زمینه انجام نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: آمریکا در تخریب محیط زیست و کشاورزی عراق در زمینه ورود گرد و غبار به ایران مقصر است.

به گزارش فارس،رئیس سازمان هواشناسی کشور درباره اینکه آیا استعمار و استکبار جهانی با تکنولوژی در شرایط اقلیمی جنوب ایران تأثیر می گذارند؟ گفت: رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در جلسه معارفه معاونت هواشناسی در ستاد تسهیلات سفرهای کشور احتمال این موضوع را دادند که به ما در سازمان هواشناسی نیز اعلام کردند این موضوع را پیگیری کنیم، این موضوع در حال حاضر در سازمان هواشناسی در دست بررسی قرار گرفته است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *