معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان :

خانه کشتی در اندیمشک احداث می شود

خورنا- معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به احداث خانه کشتی اندیمشک، گفت: این موضوع در حال پیگیری است و در آینده​ای نزدیک عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

فرج‌الله خبیر در اولین جلسه شورای ورزش استان در سال ۹۴ که امروز (سه​شنبه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: باید در بخش سلامت​محور توجه جدی​ای صورت بگیرد و روی آن کار کنیم و البته در این زمینه فقط اداره‌کل ورزش و جوانان استان مسوولیت ندارد و خیلی از دستگاه​ها نیز باید وارد کار شوند. رسانه​ها و صدا و سیما نیز می‌توانند در این زمینه بسیار تاثیرگذار باشند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان بیان کرد: رسیدن به ورزش همگانی می‌تواند در دستورالعمل شورا قرار بگیرد و گزارشی ارائه شود که در بخش همگانی رشد داشته​ایم یا خیر. همچنین باید بگویم رشد امکانات ورزشی نیز قابل توجه بوده است و مدیرکل ورزش و جوانان استان باید در این زمینه بررسی و آماری تهیه کند. شهرداری​ها در این زمینه منابع قابل توجهی صرف و شرایطی را برای فعالیت فراهم می​کنند.

وی خاطرنشان‌کرد: باید کمک کنیم در حوزه همگانی اتفاقات بهتری بیافتد و اگر بتوانیم جلسات شورای ورزش استان را به صورت ماهیانه برگزار کنیم، بهتر است و می​توانیم نقطه‌نظرات مختلفی را هم بیان کنیم.

خبیر با اشاره به رویدادهای ورزشی بین​المللی که قرار است در سال ۹۴ به میزبانی استان خوزستان برگزار شود، گفت: امسال مجددا میزبان رقابت​های لیگ جهانی کشتی فرنگی و البته این بار در خرمشهر هستیم که تفاهم​نامه آن نیز منعقد شده است و کارها در حال پیش رفتن است.

وی همچنین با اشاره به ایجاد پیست بین​المللی سوارکاری در استان، عنوان کرد: تلاش می​کنیم تا با همکاری تعدادی از دستگاه​ها یک میدان اسب​سواری مناسب در استان ایجاد کنیم که زمین آن هم انتخاب شده است و مراحل لازم توسط اداره‌کل ورزش و جوانان استان در حال پیگیری است و دوستان کمک خواهند کرد تا امسال عملیات اجرایی آن آغاز شود و بخش‌هایی از آن به بهره​برداری برسد. این پیست به اقتصاد استان کمک می‌کند، ضمن این‌که خود این رشته ورزشی هم مفرح است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان درباره احداث خانه کشتی اندیمشک نیز، گفت: این موضوع در حال پیگیری است و در آینده​ای نزدیک عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد و امیدوارم یک کار ماندگار در شهرستان اندیمشک با توجه به ظرفیتی که این شهرستان در کشتی دارد، انجام شود.