آغاز فصل جدید در روابط پتروشیمی و مسئولین شهری در ماهشهر

خورنا: اولین نشست مدیران عامل شرکتهای پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی با بررسی کلان دیدگاهها و طرح متقابل انتظارات نتایج امیدوار کننده ای در بر داشت.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، نماینده مردم شهرستان بندرماهشهر در نخستین دیدار رسمی با صنعتگران پتروشیمی این منطقه، با ابراز خرسندی از حضور در میان جهادگران عرصه ی اقتصادی گفت: امروز یکی از صحنه های مبارزاتی دشمن علیه ما جبهه اقتصادی است. با توجه به تحریم ها و فعالیت های اقتصادی که دشمن در قبال ما انجام می دهد،  اهمیت کار اقتصادی در این برحه برای ما دوچندان است.

حبیب آقاجری با بیان اینکه، نامگذاری چند سال اخیر با رویکرد اقتصادی توسط رهبر معظم انقلاب (دامت برکاته)، نشان از اهمیت ویژه مباحث اقتصادی در شرایط کنونی دارد، خاطر نشان کرد: این رهنمودها و مسیرهایی که مقام ولایت پیش پای ما می گشایند، به ما کمک می کند که به خوبی بتوانیم با توطئه های اقتصادی دشمن مبارزه کنیم.

خام فروشی یعنی تاراج ثروتهای ملی

وی در ادامه با اشاره به برخورداری خوزستان از منابع غنی نفت و گاز، خاطر نشان کرد: یکی از سیاستهای نظام مقدس جمهوری ااسلامی دوری از خام فروشی است، چون خام فروشی یعنی تاراج ثروتهای ملی لذا هر چه بتوانیم صنایعی را که از مواد خام محصولات باارزش افزوده ی بیشتر تولید می کند، توسعه دهیم به نفع اقتصاد کشور خواهد بود.

نماینده مردم بندرماهشهر، امیدیه، هندیجان، بندرامام خمینی (ره)، شهر زهره و جایزان، با تاکید مجدد بر عدم خام فروشی منابع نفت و گاز کشور، افزود: چرا ما باید نفت خام را بفروشیم و بعد مشتقات آن را با قیمت چندین برابر وارد کرده و مصرف کنیم. ما بایستی با بهره گیری از صنایع تبدیلی به کشور در این راستا کمک کنیم.

تکمیل توسعه زنجیره ای صنایع مادر پیش نیاز حل مشکلات منطقه

آقاجری تصریح کرد: صنایع پتروشیمی کشور به خصوص شرکتهای منطقه ی ماهشهر در این جهت گامهای خوبی برداشته اند و باید امیدوار بود که روز به روز این روند پیشرفت کند و در کنار صنایع مادر پتروشیمی، صنایع میانی و پایین دست را هم توسعه دهیم.

وی تاکید کرد: صنایع باید به شکل زنجیره ای رشد یابند والا اگر انجام یک یا دو مرحله تبدیل در سطح بالادستی مشکلی را از وضعیت کشور حل نمی کند. الحمدلله پس از پیروزی انقلاب جوانان ما ثابت کردند که در زمینه ی پیشبرد صنعت و تکنولوژی توانایی های فراوانی دارند.

حبیب آقاجری یادآور شد: هر صنعت مادر، یک سری محاسن و یک سری معایب دارد و تمام کارهای بشری در کنار حسنی که دارند عیوبی نیز دارند. چه بخواهیم و چه نخواهیم صنایع مادر با وجود اینکه مورد نیاز کشور هستند، در حاشیه ی خودمشکلاتی را برای محیط زیست ایجاد می کند و صنعت پتروشیمی و صنایعی مثل فولاد نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

وی خاطر نشان کرد: اینگونه پیامد های منفی برای هر صنعتی اجتناب ناپذیرند ولی خواسته ی ما این است که مدیران صنعت به گونه ای کار کنند که تمامی جوانب امر را در نظر بگیرند و تا جایی که امکان دارد سعی کنند روز به روز شرایط را بهبود دهند.

وی افزود: بنده در کنار مدیران صنایع در تلاشی که برای پیشبرد صنعت کشور صورت می گیرد، به سهم خود ایفای نقش خواهم کرد، چرا که این صنایع لازمه ی پیشرفت کشور و منطقه ی ما هستند.

یکی از اهدافی که ما با تمام توان دنبال می کنیم سالم سازی ارتباطات و فرایندهای موجود براساس ضوابط قانونی و منطقی است که امیدواریم با پیگیری صنایع پایین دستی و سایر موارد گامهایی نیز در جهت کاهش مشکل اشتغال برداریم.

نماینده ی مردم شهرستان بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ما در مصرف تمام وقت و انرژی خود برای انجام فعالیتهای عمومی، عام المنفعه و عمرانی در شهرستان هیچگونه کوتاهی نخواهیم کرد و از جمله این فعالیتها حمایت از صنایع پتروشیمی و نفت و گاز این حوزه ی انتخابیه است.

در ادامه ی این نشست، تنی چند از مدیران عامل شرکتهای پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، ضمن بیان کلیاتی از شرکتهای خود، دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را به صورت شفاف با نماینده ی مردم شهرستان در میان گذاردند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *