سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری در پروژه پایانه غلات بندر امام(ره)

به گزارش خورنا به نقل از مهر، رئیس گروه مطالعات اقتصادی سازمان امور اقتصادی و دارایی خوزستان گفت: ارزش سرمایه گذاری اولیه در پروژه پایانه غلات بندرامام خمینی(ره) بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار است که با اجرای آن پتانسیل نگهداری بیش از ۲۰ میلیون تن غلات محقق می شود.

جاسم کاکا سه شنبه در بازدید خبرنگاران از پروژه پایانه غلات بندر امام خمینی(ره) با بیان اینکه ترمینال غلات خلیج فارس و با مشارکت کشور ایران و کنیا ساخته می شود، افزود: ساخت ۳۰۰ هزار تن سیلوی نگهداری و ترانزیتی غلات، ساخت اسکله چهارم ۱۵۰ هزار تنی، نصب و راه اندازی ۱۲ دستگاه برج تخلیه کننده غلات از مشخصات این پروژه است.

وی استفاده از توان بخش خصوصی در توسعه زیرساختهای بندری، ایجاد بیش از ۴۰۰ فرصت شغلی مستقیم، تمرکز پایانه غلات بر اساس طرح جامع بنادر بازرگانی کشور و افزایش بهره وری عملیات تخلیه و بارگیری غلات در بندر امام خمینی (ره) را از اهداف این پروژه سرمایه گذاری عنوان کرد.
کاکا در بازدید از ساخت پایانه صادرات مواد نفتی در بندر امام، اظهار داشت: این پایانه با سرمایه گذاری شرکت کیوان انرژی خلیج فارس و مشارکت سرمایه گذار عراقی ساخته می شود که در راستای ساخت آن زمینه صادارت ۱۲ میلیارد دلار مواد نفتی فراهم می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *