فرماندار ماهشهر: طلاق از عمده دلایل افزایش کودکان خیابانی است

خورنا: فرماندار ماهشهر با گرامیداشت هفته بهزیستی گفت: حاشیه‌نشینی و طلاق به‌عنوان عمده دلایل افزایش کودکان خیابانی به‌شمار می‌رود.

منوچهر حیاتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر با گرامیداشت هفته بهزیستی اظهار کرد: مشکلات و سختی‌های کار بهزیستی در هیچ بخشی از جامعه مخفی نیست زیرا انسان در این نهاد در جریان مستقیم گرفتاری‌ها و دغدغه‌های خاطر اقشار محروم جامعه قرار داد.

وی با بیان اینکه هر چه از این نهاد، حمایت مضاعف و مطلوب‌تری شود، انگیزه برای خدمت به جامعه هدف بهزیستی بیشتر می‌شود، افزود: بهزیستی به‌عنوان یکی از نهادهای بزرگ اجتماعی کشور به نوزاد شیرخواران تا سالمندان جامعه، ارائه خدمات می‌کند و در این زمینه تمام همت و تلاش خود را به‌کار می‌بندد.

فرماندار ماهشهر با اشاره به توانمند کردن مددجو به‌عنوان یکی از سیاست‌های مهم بهزیستی به‌شمار می‌رود، تصریح کرد: ساخت مسکن و ایجاد اشتغال مددجویان بهزیستی از موضوعاتی بوده که با مشارکت همه امکان‌پذیر است و در این زمینه باید مدیران دیگر بخش‌های اجرایی شهرستان نیز به یاری این نهاد مردمی بیایند.

وی با اشاره به افزایش حاشیه‌نشینی و طلاق به‌عنوان دلایل عمده رشد کودکان خیابانی، خاطرنشان کرد: برای اینکه جامعه به رشد متعالی خود دست یابد باید فرزندان‌مان را با اصول و ریشه‌های تربیتی محکم گره بزنیم.

حیاتی همچنین عنوان کرد: امروز در بسیاری از مناطق و شهرهای شاهد این پدیده تلخ هستیم که کودکان به جای بازی در کوچه و پس کوچه‌های محله‌شان، به تکدی‌گری و اموری از این قبیل می‌پردازند که این روند باید با برنامه‌ریزی مداوم و اصولی ریشه‌کن شود.

وی در پایان اظهار کرد: می‌توان با اندکی وقت گذاشتن و خرج کردن هزینه در راستای رفع مشکلات محرومان جامعه در مدتی حتی کوتاه گام‌های متعالی برداشت به شرط آنکه در این مسیر اتحاد و همدلی حرف اول و آخر را بزند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *