سید رسول موسوی: استانی شدن انتخابات به نظر از هر جهت کامل و بدون نقص است/ وظیفه دولت، زمینه سازی برای حضور فعال احزاب در انتخابات

خورنا – مشاور فرهنگی استاندار با اشاره به نظر شورای نگهبان در مورد طرح استانی شدن انتخابات استانی اظهار داشت:این طرح از لحاظ ساختار و محتوا هیچ مغایرتی با شرع و قانون اساسی ندارد.

سیدرسول موسوی در خصوص ارزیابی خود در مورد استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت:  این طرح با توجه به مزایای بسیار زیادی که برای قوه قانون گذاری،نظام،خود نمایندگان و قوه مجریه دارد به نظر از هر جهت کامل و بدون نقص است واجرای آن مستلزم آمادگی دولت و ایجاد زمینه مناسب برای فعالیت احزاب بعنوان مجریان اولیه این طرح هستند فراهم میکندمدیر مسئول روزنامه عصرکارون ادامه داد:دولت نیز به جای آوردن لایحه، برای فعالیت احزاب و گروههای سیاسی و جلب و جذب توجه و مشارکت حداکثری مردم زمینه و فضای لازم را فراهم و پشتیبانی کند و همه امکانات مورد نیاز احزاب را در اختیار آنها قرار بدهد.
سید رسول موسوی با اشاره به فرصت اندک و روز شماردولت برای انتخابات مجلس شورای اسلامی دوره دهم پیش گفت:به نظر میرسد امکان کار کارشناسی و تهیه این لایحه میسر نسیت.وی ادامه داد: دولت در ارتباط با این طرح،برای اجرا اعلام آمادگی کند و وزارت کشور را ملزم کند که تمام دقایق و ظرایف این طرح را آنگونه که قانون گذار خواسته است به مرحله عمل و اجرا دراورد وهرچه سریعتر این آمادگی را به مجلس اعلام نمایدموسوی اذعان داشت:.لایحه دولت مستلزم چند ماه تآخیر است و این تآخیر بیمعنا از شایستگی دولت به دور است.
مشاور فرهنگی استاندار با اشاره به نظر شورای نگهبان در مورد طرح استانی شدن انتخابات استانی اظهار داشت:این طرح از لحاظ ساختار و محتوا هیچ مغایرتی با شرع و قانون اساسی ندارد.
بعید میدانم که شورای نگهبان بخواهد آن را رد کند،ممکن است اصلاحاتی را پیشنهاد کند که مجلس،بخصوص کمسیون شوراها و امور داخلی این آمادگی را از قبل برای تامین نظر شورای نگهبان اعلام می کند.
وی معتقد است: همانگونه که مجلس بر اجرای این طرح اصرار دارددولت نیز می بایست با مجلس همراه شود.
وی تاکید داشت: از هم اکنون به فکر الزامات قانونی اجرای طرح باشد تا هم در وقت صرفه جویی شود وهم سازماندهی و آمادگی لازم برای اجرا به مجلس اعلام شود.
سید رسول موسوی درتشریح وظایف دولت برای طرح استانی شدن انتخابات گفت:اولین وظیفه دولت در ارتباط با اجرای این طرح،زمینه سازی برای حضور هرچه فعال تره احزاب در انتخابات،تآسیس و راه اندازی خانه های احزاب در استانها،ایجاد فضای لازم برای اظهار نظر احزاب و شخصیت های سیاسی آنها و همچنین زمینه سازی برای کار مطلوب سازمانهای غیر دولتی است. که در این راستا میخواهند به کمک احزاب و گروههای سیاسی بشتابند.