فضای سبز بندرماهشهر به سیستم آبیاری قطره ای مجهز شد

خورنا – شهردار بندرماهشهر گفت: ۲۲ درصد فضای سبز شهر بندرماهشهر به سیستم آبیاری قطره ای مجهز گردید.

مهندس غلامحسین کمایی شهردار بندرماهشهربا اعلام این خبرگفت: تاکنون بیش از ۲۲ درصد از فضای سبز سطح شهر به سیستم آبیاری قطره ای مجهز شده که بطور مستمرانجام این طرح در دستور کار قرار دارد وبه مرور زمان  تمامی نقاطی که امکان  اجرای این سیستم درآن  وجود داشته باشد انجام خواهد شد .

شهرداربندرماهشهر در گفت و گو با خبرنگارما، با اشاره به اصلاح الگوی مصرف آب اظهار داشت: شهرداری بندرماهشهر در راستای اصلاح الگوی مصرف، جهت آبیاری خیلی از مناطق درخت کاری شده فضای سبز شهر، سیستم آبیاری قطره ای را اجراء  کرده است .

وی افزود: آبیاری قطره ای یکی از روش های نوین آبیاری تحت فشار است که درآن آب به میزان مورد نیاز مصرف ، در نزدیکترین منطقه اطراف ریشه در اختیار گیاه قرار داده می شود . با این روش آب به مقدار مشخص وکنترل شده به ریشه گیاه رسیده و موجب می گردد تا مصرف  آب به حداقل ممکن برسد .

کمایی بیان داشت: صرفه جویی درمصرف نهادها(کود وسموم باغبانی و …) ، کاهش نیروی انسانی  و حذف ماشین آلات سنگین و سبک آبیاری (شیوه آبیاری سنتی ) و کاهش فوق العاده مدت زمان آبیاری و مدیریت و کنترل بیشتر و دقیق تر و آسانتر آفات وبیماری های  گیاهی وعلف های هرز از مزایای برتر این شیوه آبیاری می باشد .

شهرداربندرماهشهر با اشاره به اینکه با استفاده از این روش  آبیاری هزینه نگهداری مناطق موصوف تا ۵۰ درصد کاهش و میزان مصرف آب  ۴۰ تا ۶۰ درصد کمتر شده است تصریح کرد : تاکنون بالغ بر۳۳ هکتار از فضای سبز شهری در نقاط مختلف مجهز به سیستم آبیاری قطره ای گردیده است .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *