رونمایی از سرخ‌های کهکشانی در برابر طلایی‌های آبادانی

خورنا: در نخستین هفته از دوازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور، سرخ‌های کهکشانی در برابر طلایی‌های آبادانی صف‌آرایی خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، سوت قطار رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور جام خلیج فارس عصر پنج‌شنبه به صدا در خواهد آمد.

با پایان فصل پر هیاهوی نقل و انتقالات  که به کورسی برای رقابت دو رقیب دیرینه پایتخت برای جذب ستاره‌ها تبدیل و حتی موجب انتقاد مدیران سایر تیم‌ها از ولخرجی‌های سرخ آبی‌ها از بیت المال شده بود، حالا همگان منتظر رونمایی از این دو تیم کهکشانی هستند.

در این مدت تیم‌های دیگر لیگ برتر نیز  در حد توان و براساس برنامه‌های تاکتیکی خود اقدام به جذب بازیکن کرده و حالا آماده حضور در لیگ دوازدهم هستند.

یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته نخست رقابت‌های این فصل لیگ برتر در سرزمین فوتبال شهر برزیلی ایران برگزار و در آن پرسپولیس کهکشانی میهمان طلایی پوشان آبادانی خواهد بود.

پرسپولیس پس از پایان فصل کابوس وار خود در فصل گذشته بلافاصله قلم قرمز خود را بر روی نام بسیاری از بازیکنانش کشید و سردار سرخ‌ها در فصل نقل و انتقالات با جذب بازیکنان ملی پوش در پست‌های مختلف تیمی مدعی را برای فصل جدید لیگ برتر مهیا کرده است.

از سوی دیگر اما طلایی پوشان آبادانی در فصل نقل انتقالات، تیمی آرام و کم حاشیه بودند و براساس تفکرات کادرفنی اقدام به جذب بازیکنان مورد نیاز خود کرده‌اند هرچند با وجود از دست دادن فونیکه سی، لئون پاچاچیان و امید شریفی نسب جایگزین مناسبی برای این سه بازیکن تاثیرگذار خود جذب نکردند با این وجود یکی از مهم‌ترین امتیازات نفت آبادان بر بسیاری از تیم‌ها، آغاز به موقع و منظم تمرینات این تیم برای فصل جدید است.

نفتی‌ها جزو نخستین تیم‌هایی بودند که تمرینات خود را برای فصل جدید آغاز کردند و مراحل بدن سازی و اردوهای آماده سازی خود را پشت سر گذاردند.

البته خبر استعفای مدیرعامل این باشگاه در روزهای اخیر نفتی‌ها تا حدودی گرفتار حواشی کرده است هرچند براساس آخرین خبرها با استعفای حکمت مخالفت و وی همچنان در سمت خود مشغول به کار است.

طلایی پوشان آبادان در این دیدار برتری دیگری نیز بر رقیب خود دارند و آن حضور پرشور هوادارانشان است.

هوادارانی که نفت برای آنها فارغ از یک تیم فوتبال، موجودی است که با آن زندگی می‌کنند با پیروزی‌هایش شادی می‌کنند و یزله می‌کوبند و با شکست‌هایش در خود می‌روند، حسرت می‌خورند و اشک می‌ریزند.

دیدار روز پنج شنبه نفت آبادان و پرسپولیس تهران جدال اندیشه‌های پرتغالی کادرفنی دو تیم نیز هست.

از یک سوی آلبرتو کاستای پرتغالی و دستیار سابق کارلوس کی‌روش سرمربی کنونی تیم ملی کشور مان و سابق پرتغال که در فصل قبل نفتی‌ها با هدایت او به برد تاریخی ۴ بر ۲ را در برابر قرمزها ثبت کردند، می‌خواهد در این دیدار نیز خاطرات خوب بازی برگشت فصل قبل در آبادان را برای تماشاگرانش تکرار کند.

در سوی دیگر نیز هموطن وی خوزه مانوئل پرطمطراق قرار دارد که قرعه نیمکت داغ پرسپولیس پس از مشکلات فراوان و مذاکره با مربیان مختلف داخلی و خارجی به نام او افتاد تا هدایت تیم رویایی رویانیان را برعهده گیرد.

به نظر می‌رسد جدال تیم‌های نفت آبادان و پرسپولیس تهران در نخستین هفته رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور می‌تواند جذابیت‌های بسیاری داشته باشد که قطعاً با حضور هواداران پرشور آبادانی و حمایت از تیم محبوبشان  بسیار زیباتر خواهد بود.

دیدار تیم‌های صنعت نفت آبادان و پرسپولیس تهران ساعت ۲۰:۴۵ دقیقه پنج شنبه هفته جاری در ورزشگاه تختی آبادان برگزار می‌شود.

————–

امید زباری