کارخانه تصفیه روغن و شکر بندرامام (ره) ۵۰ درصد پیشرفت دارد

به گزارش خورنا به نقل از مهر، مدیر پروژه تصفیه روغن خام خوراکی و تصفیه شکر سفید بندر امام خمینی(ره) گفت: ساخت این کارخانه با مساحت ۸.۱۶ هکتار از آذر ماه سال ۸۸ اجرایی شده و تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

عباس فرزین سه شنبه در بازدید خبرنگاران از کارخانه تصفه روغن و شکر بندرامام خمینی(ره) با بیان اینکه ظرفیت کارخانه تولید سالانه یک میلیون تن روغن است، افزود: در این راستا ۱۸ مخزن به ظرفیت ۷۲ هزار تن و قابلیت ذخیره سازی روغن خام دو ماه کل کشور ساخته می شود.

وی تامین نیاز داخلی به روغن و همچنین صادرات به کشورهای دیگر را از اهداف ساخت این کارخانه برشمرد و گفت: این کارخانه ۳۰۰ فرصت شغلی مستقیم ایجاد کرده است و زمان اجرای طرح ۳۰ ماه است.
مدیر پروژه تصفیه روغن خام خوراکی و تصفیه شکر سفید بندر امام خمینی(ره)همچنین در خصوص پروژه تصفیه شکر گفت: این پروژه با سرمایه گذاری داخلی و خارجی و حجم سرمایه گذاری دو هزار میلیارد ریال و مدت زمان ۳۶ ماه از آبان ماه سال ۸۶ اجرایی شده است.
وی ادامه داد: این کارخانه در مساحت ۲۴  هکتار و با ظرفیت سالانه یک میلیون و ۲۰۰  هزار تن ساخته می شود که تاکنون ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
فرزین با بیان اینکه این کارخانه با اهداف صادراتی و مشارکت سرمایه گذار از امارات متحده عربی ساخته می شود، گفت: سهم سرمایه گذار خارجی در این پروژه ۷۵ درصد و ۱۱۵ میلیون یورو است که تاکنون ۳۵ میلیون یورو جذب شده و پیشرفت مالی طرح ۲۱۴ میلیون ریال بوده است.