مرکز جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری‌های استان کجاست/ استانداری پاسخگو باشد +سند

خورنا -با وجود دستور اکید وزیر کشور مبنی بر راه‌اندازی مرکز جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری‌های استان تا پایان سال ۹۳، متاسفانه این دستور مهم و حیاتی، تنها بر روی کاغذ مانده و هیچ اقدامی تاکنون برای محقق شدن آن انجام نشده است.

عبدالرضا رحمانی فضلی، ۳۰ دی ماه ۹۳ در نامه‌ای به شماره ۱۳۴۷۶۶ و با ارسال شیوه‌نامه‌ای، از تمام استانداران خواسته که تا پایان سال (۹۳)، زمینه ایجاد و بهره‌برداری از مرکز جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استان را فراهم کنند.

وزیر کشور در این نامه ایجاد این مرکز را به موجب ماده ۷ قانون اجرایی اصل ۴۴ قانون اساسی و تصویب‌نامه شماره ۴۴۴۵۸/۲۶۹۸۶ مورخ ۸۹/۲/۸هیئت وزیران و در راستای ماده ۷۰ قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر ایجاد پنجره واحد عنوان کرده است.

رحمانی فضلی در این نامه از استانداران خواسته در راستای برنامه‌ها و رویکرد دولت تدبیر و امید برای جذب، تسهیل و حمایت از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، فعال کردن تولید، رونق اشتغال، بهبود فضای کسب و کار، تقویت امر صادرات و رسیدن به رشد اقتصادی مناسب و توسعه متوازن استانها بمنظور تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری معظم انقلاب هر چه زودتر این مرکز را ترجیحاً در ساختمانی مستقل و در محل مناسب راه‌اندازی کنند.

اما سئوال جدی این است که از زمان صدور این نامه بیش از ۶ ماه می‌گذرد، چرا تاکنون هیچ جلسه و یا بحثی در خصوص لزوم راه‌اندازی این مرکز در استان مهم خوزستان با آن همه مشکلات عدیده در بخش سرمایه‌گذاری نشده است.

در حال حاضر مهم‌ترین چالش و مشکل جدی استان زرخیز خوزستان ضعف صادرات، نرخ بالای بیکاری و فقدان فرصت‌های شغلی به دلیل پایین بودن میزان جذب سرمایه‌گذاری در بخش‌های مهمی همچون صنعت و تجارت است.

به هر حال انتظار می‌رود استانداری خوزستان هر چه زودتر زمینه ایجاد این مرکز که می‌تواند تا حدودی مشکل جدی علاقمندان به سرمایه‌گذاری در استان را برطرف کند را فراهم کند و مدیری توانمند و متخصص برای اداره این مرکز برگزیند.

۱۳۹۴۰۳۳۰۰۰۰۶۲۰_PhotoL ۱۳۹۴۰۳۳۰۰۰۰۶۲۸_PhotoL ۱۳۹۴۰۳۳۰۰۰۰۶۳۰_PhotoL ۱۳۹۴۰۳۳۰۰۰۰۶۳۶_PhotoL ۱۳۹۴۰۳۳۰۰۰۰۶۴۳_PhotoL ۱۳۹۴۰۳۳۰۰۰۰۶۴۸_PhotoL