آقاجری: هیچ اداره‌ای در هندیجان حق استخدام نیروی غیربومی را ندارد

خورنا: نماینده ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس گفت: در راستای رفع معضل بیکاری در هندیجان، هیچ اداره‌ یا سازمانی نباید نیروی غیربومی استخدام کند.

حبیب آقاجری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: شهرستان هندیجان با برخورداری از ظرفیت‌های بالای کشاورزی، تجاری و اقتصادی می‌تواند در بحث اشتغال بسیار مطلوب و مؤثرتر عمل کند.

وی افزود: بسیاری از جوانان این منطقه تحصیلکرده اما جویای کار هستند و به همین خاطر به شهرهای همجوار و عمدتاً به خارج از استان برای کسب کار مشغول می‌شوند.

* آمار دقیقی از بیکاری وجود ندارد

نماینده ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در هندیجان آمار دقیقی از وضعیت بیکاری وجود ندارد و همین امر سبب عدم برنامه‌ریزی مطلوب و ایجاد راهکار مؤثر در زمینه رفع معضل بیکاری است.

وی اضافه کرد: مشکلات مربوط به بیکاری یک شبه حل نمی‌شود و مسئولان باید هر چه سریع‌تر در این خصوص چاره‌اندیشی کنند زیرا روز به روز آمار بیکاری در مناطق مختلف خوزستان رو به صعود است.

* باید بخش کارآفرینی هندیجان را فعال کرد

آقاجری همچنین عنوان کرد: ادارات  و سازمان‌های هندیجان در راستای ایجاد اشتغال و حذف بخش از بیکاری منطقه باید از استخدام نیروهای غیربومی خودداری کنند و در این زمینه حتی از تخصص پیمانکاران بومی بهره گیرند.

وی اضافه کرد: باید بخش کارآفرینی شهرستان هندیجان را فعال کرد و در زمنیه‌هایی که قابلیت توسعه و پیشرفت را پیش‌رو دارد، سرمایه‌گذاری کرد.