شوری آب بزرگ‌ترین مشکل کشاورزی در هندیجان

به گزارش خورنا به نقل از فارس، حمید مطرودی داشت: عمده مشکلات بخش کشاورزی این منطقه، تامین آب مورد نیاز به‌منظور آبیاری اراضی کشاورزی است.
وی افزود: آب مورد نیاز برای آبیاری اراضی کشاورزی هندیجان از رودخانه زهره تامین می‌شود که متاسفانه دبی این رودخانه پایین و EC(شوری) آب این رودخانه بالاست.
مدیر جهاد کشاورزی هندیجان تصریح کرد: در صورتی که آب سد کوثر، آزاد و سهمیه آب شهرستان برای آبیاری افزایش یابد، مشکل شوری آب رودخانه نیز رفع می‌شود.
به گفته وی با اشاره به اینکه افزایش محصول کشاورزی نیازمند تأمین سهمیه آب و حمایت جدی مسئولان است، افزود: شهرستان هندیجان دارای استعداد و ظرفیت‌های خوبی در زمینه کشاورزی است که با همکاری و همدلی هرچه بیشتر مسئولان می‌توان برای رشد و شکوفایی آن گام‌های بیشتر و سریع‌تری برداشت‌.
مطرودی ادامه داد: هم‌اکنون کمبود آب و شوری آن، کشت تابستانه شهرستان را محدود کرده است.
وی با اشاره به تقاضای کشاورزان جهت نصب و راه‌اندازی سیستم آبیاری تحت فشار، عنوان کرد: بیش از ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی هندیجان متقاضی نصب و اجرای سیستم آبیاری تحت فشار است که از این مساحت ۳۰۰ هکتار مرحله طراحی این نوع سیستم آبیاری را طی کرده اما هنوز به دلیل کمبود آب به مرحله اجرا نرسیده است.
مدیر جهاد کشاورزی هندیجان بیان کرد: ۷۰ درصد از اعتبار مورد نیاز برای نصب سیستم آبیاری تحت فشار توسط دولت تامین می‌شود اما کشاورزان مدعی هستند توان پرداخت ۳۰ درصد باقی‌مانده از مبلغ را هم ندارند.
وی در پایان گفت: امیدواریم با تعامل و تلاش مسئولان، به‌زودی شاهد حل مشکلات در پیش‌روی کشاورزان هندیجانی و ارتقای سطح کمی و کیفی محصولات در این شهرستان باشیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *