دادستان اندیمشک در گفت و گو با خورنا:

دادستان اندیمشک: اشتراک مطالب خلاف واقع در شبکه های مجازی جرم است

خورنا – دادستان اندیمشک گفت: اشتراک مطالب خلاف واقع و کذب در شبکه های مجازی و انعکاس آن جرم است و توسط دستگاه قضایی متخلفان تحت پیگیری قرار خواهند گرفت.

 
صادق جعفری چگنی در گفت و گو با خبرنگارخورنا  در اندیمشک، اظهار داشت: شهروندان قبل از انعکاس مطالب از طریق شبکه های اجتماعی به صحت و سلامت مطالب و اخبار اشتراک گذاری شده در فضای مجازی توجه و دقت لازم را داشته باشند.
 
وی گفت: درج مطلب خلاف واقع و کذب طبق مواد قانون مجازات اسلام و نصح صریح قانون مجازات اسلامی جرم بوده و با متخلفین طبق قوانین موجود برخورد می شود. 
 
دادستان اندیمشک عنوان کرد: با توجه به گسترش استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، طراحی و ارایه راهکارهای مورد نیاز کاهش آسیب ها و نا به هنجاری نرم افزار های ارتباطی یک امر مهم و ضروری در تامین امنیت و سلامت عمومی جامعه است.
 
وی با تاکید بر توجه شهروندان به درج  و اشتراک مطلب در فضای مجازی، افزود: شبکه های ارتباطی علاوه بر تامین نیازهای فردی و عمومی زمینه گسترش اخبار و مطالب را در کمترین زمان ممکن به تمامی کشور و طبقات اجتماعی فراهم می کند و عدم توجه در درج و انعکاس مطالب زمینه نابه هنجاری های اجتماعی و عمومی را گسترش می دهد و سبب آسیب های مختلف عمومی می شود‌.  
 
جعفری چگنی بیان کرد: توجه و دقت شهروندان در ارسال و انعکاس مطالب با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و شرایط حساس داخلی و بین المللی امری مهم و ضروری است چرا که درج مطالب خلاف واقع می تواند عواقب سوء فردی و عمومی را به دنبال داشته باشد.
 
وی افزود: از ابتدای امسال با همکاری بخش های انتظامی و اجرایی شهرستان کمیسیون نظارت بر شبکه های مجازی و نرم افزارهای ارتباطی آغاز به کار کرده است و مطالب و موضوعات مطرح شده در این فضا را مورد توجه و رسد قرار می دهند. 
 
دادستان اندیمشک عنوان کرد: نمونه استفاده نادرست از شبکه های مجازی انتشار گسترده خبر  کذب درگیری قومیتی در شهرستان بود که با پیگیری های صورت گرفته عوامل انتشار این خبر کذب در کمترین زمان ممکن شناسایی و تحویل مقام قضایی شده اند.
 
 
انتهای پیام/