نارضایتی مردم هندیجان از عملکرد سازمان انتقال خون

خورنا – عدم توجه سازمان انتقال خون استان به سابقه بسیار خوب مردم هندیجان در اهدای خون، نارضایتی مردم این شهرستان را به دنبال داشته است.

حدود چندسالی بود که پایگاه انتقال خون شهرستان آبادان با هزاران گرفتاری و طی مسافتی طولانی برای انجام کار خون‌گیری با جمعیت هلال احمر شهرستان همکاری می‌کرد و با استقرار سه مرکز شبانه روز در محل هلال احمر کار خونگیری از مردم را انجام می‌داد که با استقبال بی‌نظیر مردم روبرو می‌شد، اما مدت سه سال است که به علت مشکلاتی که برای این پایگاه به‌وجود آمده، تاکنون به این شهرستان مراجعه نکرده است.

۳ سال است چشم انتظاریم

احمد شکاری یکی از شهروندان هندیجانی در همین ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: چند سالی بود که با خیالی آسوده هر شش ماه یکبار با مستقر شدن پایگاه انتقال خون آبادان، خون اهدا می‌کردیم، اما اکنون سه سال است که چشم انتظار این گروه هستیم تا خون خودمان را به‌صورت رایگان اهدا کنیم، ولی گویی مسئولان استانی سازمان توجهی به استقبال بالای مردم این شهرستان ندارند!

علی نصاری دیگر شهروند هندیجانی ضمن گلایه از بی‌توجهی مسئولان سازمان انتقال خون استان برای حل مشکل پایگاه آبادان و یا حداقل راه‌اندازی پایگاه در خود شهرستان با توجه به استقبال بالای مردم در این کار خیر گفت: گویی سازمان در مرکز استان اصلا نیازی به خون ندارد.

کریم عبادی دیگر شهروند هندیجانی نیز تصریح کرد: اهدای خون علاوه بر اینکه برای سلامتی انسان خوب است، کاری بسیار معنوی برای آخرتمان بوده و نجات جان یک فرد را به دنبال دارد.

«نبود پزشک» عمده‌ترین مشکل است

سیدهادی موسوی رئیس پایگاه انتقال خون آبادان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان، مشکل اصلی این پایگاه را نداشتن پزشک و پرسنل کافی به‌علت بازنشستگی دانست و ضمن تایید استقبال بالای مردم هندیجان از اکیپ اعزامی این پایگاه و اهدای خون و در حد انتظار اظهار امیدواری کرد که بتواند با حل مشکلات موجود بار دیگر این برنامه اعزامی در طول سال انجام پذیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر هندیجان در این رابطه خاطرنشان کرد: از سال‌های گذشته ما در طول سال دو یا سه بار در مناسب‌های مختلف و یا در فصول مختلف سال میزبان پایگاه انتقال خون شهرستان آبادان بودیم که درخواست ما را قبول می‌کردند و سه شبانه‌روز کار خونگیری از مردم نوع‌دوست این شهرستان را انجام می‌دادند که در روزهای خونگیری مردم ساعت‌ها در صف انتظار می‌نشستند.

وی اضافه کرد: بسیار جالب بود که برای اهدای خون بعضی از مردم که اغلب  آنها قشر صیاد و یا کشاورز و یا مغازه دار بودند، دست از کار کشیده و از صبح منتظر آغاز به‌کار اکیپ خونگیری بودند که نکته قابل ذکر این است که در بعضی از مواقع به‌علت تمام شدن کیسه‌های مخصوص خونگیری، مردم با ناراحتی از این جمعیت می‌رفتند.

عاشور قنواتی، مشکل اصلی را به قول مسئولان پایگاه انتقال خون آبادان، نبود پزشک در عدم اعزام اکیپ به هندیجان عنوان کرد و افزود: واحد داوطلبان این جمعیت با تماس‌های مکرر با سازمان انتقال خون استان، خواستار حل مشکلات پایگاه مذکور شده تا بتواند طبق روال سابق ضمن مراجعه به شهرستان، کار اهدای خون را انجام دهد.

وی با بیان اینکه ما همه روزه و در طول ماه شاهد مراجعات مردم برای اهدای خون هستیم، زیرا کار اهدای خون برای مردم و مراجعه به موقع به هلال احمر کاری عادی شده بود، گفت: از زحمات مسئولان و پرسنل زحمتکش پایگاه آبادان که همکاری بسیار خوبی با این جمعیت داشته، تقدیر و تشکر کرده و از مسئولان سازمان انتقال خون در خواست رفع مشکل را داریم.

بهروز شعبانی رئیس شورای شهر هندیجان نیز در پایان اظهار کرد: با توجه به استقبال بسیار بالای مردم شهرستان، باید مسئولان استانی سازمان انتقال خون به فکر راه‌اندازی پایگاه در شهرستان باشند.