طنز/ حذف دهقان فداکار و تصمیم کبری از کتب درسی

خورنا: اصل اصل حرف اساتید این بوده که کوکب خانوم اگر زن با سلیقه‌ای بود شیر رو اینطوری مصرف و نگهداری نمی‌کرد. آخه بی‌سلیقگی هم حدی داره. اصلا چه معنی داره وقتی این همه محصولات لبنی ارزان قیمت هستش شما بیای با خودت کره و پنیر و اینجور چیزا درست کنی؟… به خاطر همین بی‌سلیقگی‌ها ما درس کوکب خانوم رو از تو کتاب فارسی دبستان حذف می‌کنیم.

از اون‌طرف هم یه عده آدم بیکار فریبکار (از اینایی که اصولا به هر چیزی اعتراض می‌کنند) گفتند: ما با این کوکب خانم خاطره‌ها داریم و حذفش نکنید و قس علی هذا…. (حالا چه خاطره‌هایی دارند، بماند!)

اساتید هم در جواب این یه عده‌ی بیکارِ فریبکارِ روشنفکرنما فرمودند: که اگه ما درس کوکب خانوم رو حذف نکنیم مرضیه خانوم (وزیر بهداشت) ناراحت می‌شه! البته به نظر بنده این ماجرا کلا یه ذره مشکوک می‌زنه. یعنی مرضیه خانوم چه پدر کشتگی‌ای با کوکب خانوم داشته؟ حتی شایعاتی هم در این مورد هست که بعضی‌ها بیشتر از همه اقدس خانوم (خواهر شوهرِ نوه خاله‌ی مرضیه خانوم) رو مقصر می‌دانند که یکبار در زمان کودکی توانایی‌های کوکب رو هی به رخ مرضیه کشونده بوده… شایعه زیاده اما بنده حالا که فکر می‌کنم می‌بینم تو این وضعیت ارزونی لبنیات، فرهنگستان زبان و ادب فارسی و مرضیه خانوم بد هم نمی‌گن…

حتی به نظرم درس‌های مورد دار دیگری هم تو کتابای دوره‌ی ابتدایی هست که برای آگاه‌سازی جامعه از خطر اون‌ها، در پایان به طور مختصر به چندتاشون اشاره می‌کنم:

عنوان درس                      مورد اخلاقی اجتماعی

روباه و زاغ                  استفاده‌ ابزاری از جایگاه رفیع پنیر

دهقان فداکار                لخت شدن در ملاء عام بخاطر هیچ و پوچ

تصمیم کبری                           خیانت در امانت

پطرس               احساس سوپرمن بازی (تبلیغ قهرمانان کاذب خارجی)

امیدوارم که مسئولین روی این موارد تامل بیشتری بکنند. تا درس‌های مورددار ذکر شده نیز از کتاب‌ها حذف شوند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *