فرماندار ویژه آبادان: اماکن عرضه قلیان در آبادان پلمب می‌شوند

خورنا: فرماندار ویژه آبادان گفت: با عرضه کنندگان قلیان در اماکن عمومی و سفره خانه‌ها برخورد جدی و اماکن عرضه قلیان در این شهر پلمب می‌شوند.

بهرام ایلخاص‌‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: عرضه قلیان‌ها در اماکن عمومی، پارک‌ها و سفره‌خانه‌ها غیرقانونی است و در صورت مشاهده با عوامل اجرایی این روند برخورد قهری و جدی داریم.

وی با اشاره به اینکه این تصمیم در سطح استان خوزستان اتخاذ و به شهرهای زیرمجموعه افزود: بنا به مصوبه استانی شورای سلامت استانداری خوزستان در اسرع وقت باید عرضه قلیان‌ها محدود سازی و جمع‌آوری شوند.

فرماندار ویژه آبادان افزود: مجمع امور صنفی اجازه صدور هیچگونه پروانه‌ای در خصوص عرضه قلیان به متقاضیان ندارد و عرضه کنندگان دوره‌گرد مستقر در پارک‌ها از طریق نیروی انتظامی و شهرداری آبادان جمع‌آوری می‌شوند.

* معدوم‌سازی ۴۰۰ کوزه قلیان در آبادان

وی با استناد به ماده ۱۳ قانون اساسی برخورد با عرضه کنندگان قلیان را قانونی دانست و گفت: در یک پروسه زمانی با همکاری شبکه بهداشت و درمان آبادان، شهرداری و نیروی انتظامی ۴۰۰ کوزه قلیان در سطح شهر آبادان منهدم و در چند روز اخیر با ۲۰ واحد صنفی برخورد شده است.

ایلخاص‌زاده افزود: در وهله اول به عرضه کنندگان قلیان تذکر می‌دهیم و در وهله دوم بعد از گذشت ۱۵ روز، پلمب واحد مربوطه را با همکاری مراجع قضائی در دستور کار کمیته بهداشت و امنیت قضائی فرمانداری آبادان قرار می‌دهیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه استعمال یک وعده قلیان معادل استعمال ۲۰ نخ سیگار در روز است و سلامت شهروندان جامعه را تهدید می‌کند، اظهار کرد: برخورد با فروشندگان دوره گرد و عرضه کنندگان قلیان از ضروریات کاری شورای سلامت و امنیت غذایی فرمانداری آبادان است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *