۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی حمیدیه در قالب طرح ۵۵۰هزار هکتاری احیا می شود

خورنا – فرماندار حمیدیه گفت: در چارچوب طرح ۵۵۰هزار هکتاری موسوم به طرح مقام معظم رهبری، ۶۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان احیا و با روش های نوین زیر کشت می رود.

جواد دغلاوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سهم پیشین شهرستان در قالب این طرح ۴۰هزار هکتار بود که ۲۰هزار هکتار دیگر به این میزان اضافه شده است.

وی ادامه داد: این اراضی هم اینک به صورت سنتی کشت می شود که در قالب طرح ۵۵۰هزار هکتار احیا و با این کار از هدررفت آب جلوگیری می شود.

دغلاوی گفت: به دنبال این هستیم که بخش کشاورزی حمیدیه برای کشت محصولات مورد نیاز به آب زیاد نداشته باشد و با توجه به فصول مختلف سال برنامه هایی تعریف شود که بتوان با منابع آبی موجود کشت کرد.

وی از آبیاری تحت فشار، توسعه باغبانی و کشت گلخانه ای به عنوان طرح های نوین در احیای اراضی کشاورزی حمیدیه در قالب طرح ۵۵۰هزار هکتاری نام برد.

فرماندار حمیدیه همچنین از اختصاص ۴۰۰میلیارد ریال برای مرکز سرم سازی رازی در حمیدیه در سال جاری خبر داد و گفت: برای فعالیت این مرکز در پنج سال گذشته ۸۰میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: هم اینک ۳۰ راس اسب در این مرکز نگهداری و از آنها برای تهیه سرم خونگیری می شود که ماحصل آن تولید پادزهر عقرب زدگی است و هر گرم آن در جهان ۳۵هزار دلار معامله می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *