مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد:

اختصاص ۶۰۰ میلیارد اعتبار برای ساماندهی بیمارستان‌های آبادان و خرمشهر

خورنا -مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از اختصاص اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریالی به بخش سلامت برای ساماندهی بیمارستان‌های آبادان و خرمشهر خبر داد.

اسماعیل زمانی اظهار کرد: مجموع خاطرات تاریخ را می‌سازد، اما با تاریخ به تنهایی امکان زندگی کردن مردم میسر نیست و مسئولان باید به فکر تامین مایحتاج مردم باشند.

وی بر لزوم تلاش هر چه بیشتر مسئولان برای تامین معیشت مردم محروم خرمشهر تاکید کرد و افزود: مسئولان باید کار کنند و این شیوه عمل برای مردم آثار علمی، توسعه‌ای داشته باشد و منطقه آزاد اروند از ابتدا و به ویژه ظرف یکسال و نیم اخیر در این راستا قدم برداشته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، فراهم‌سازی زیرساخت‌ها را مقدمه تامین رفاه مردم دانست و تصریح کرد: ساخت و فراهم‌سازی زیرساخت‌ها از وظایف دولت بوده و ایجاد زمینه اشتغال در شرح وظایف بخش خصوصی است و سازمان منطقه آزاد اروند نیز اقدام به ساخت زیرساخت‌ها برای جذب سرمایه‌گذار و فعال‌سازی بخش خصوصی است.

زمانی، فراهم‌سازی زیرساخت‌ها توسط این سازمان را در دو محور نرم‌افزاری و سخت‌افزاری طبقه‌بندی کرد و افزود: ما در راستای نیل به این هدف در برخی اوقات به تنهایی و برخی مواقع نیز که به تنهایی قادر به انجام کار نبوده‌ایم از مسئولان آن حوزه کمک گرفته‌ که ساماندهی امور روستاهای خرمشهر و آبادان نمونه‌ای از این هم‌افزایی‌هاست.

وی از دادن وام‌های کم‌بهره یا بدون بهره برای ساخت واحدهای مسکونی روستایی خبر داد و اضافه کرد: بنیاد مسکن وعده داده که از استان‌های بزرگی همچون استان خراسان رضوی و آذربایجان کمک گرفته و با اعتباراتی معادل ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان که بخشی از آن توسط دولت، بخشی توسط منطقه آزاد و بخش دیگری نیز توسط بنیاد مسکن تامین می‌شود، کارهای عمرانی در بخش روستایی انجام گیرد.

زمانی به برشماری سایر اقدامات سازمان منطقه آزاد اروند پرداخت و گفت: اختصاص اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی به بخش سلامت برای ساماندهی بیمارستان‌های آبادان و خرمشهر، بازسازی بیمارستان سوم خرداد و تبدیل آن به بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی زنان و کودکان و نوزادان و همچنین راه‌اندازی ۲۰۰ تا ۳۰۰ کلینیک درمانی در منطقه اروند برای تامین نیاز‌ها و اقدامات اولیه از جمله اقدامات سازمان منطقه آزاد اروند است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، پرداخت اعتبارات به آموزش و پرورش برای بهسازی اماکن آموزشی و دیگر اقدام مهم این سازمان دانست و ادامه داد: برای بحث اشتغال نیز احداث کارخانه‌های فولاد کاوه و شهید جهان‌آرا که جزو صنایع بالادستی است و صنایع پایین‌دستی آن‌ها که زمینه ایجاد ۴ تا ۵ هزار فرصت شغلی را ایجاد می‌کنند و همچنین کارخانه آلومینیوم ۴۷۰ تنی و واحد پتروشیمی آبادان که در راستای بهبود وضعیت اشتغال در منطقه است.

وی در پایان، اختصاص سبد کالا به مددجویان و فرهنگیان، انجام کارهایی در حوزه فضای سبز با همکاری شهرداری تهران و تلاش‌های صورت گرفته در راستای لایروبی اروند و تقویت گردشگری در مینوشهر و همچنین اختصاص اعتبارات برای فرودگاه آبادان را از دیگر اقدامات زیرساختی توسط سارمان منطقه آزاد اروند برشمرد.