تبدیل سالن ورزشی بانوان خرمشهر به نمایشگاه مبل

خورنا: سالن ورزشی “شهید شهیدی” بانوان خرمشهر که برای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت تابستان انتخاب شده به نمایشگاه مبل اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، همزمان با آغاز فصل تابستان و تعطیلی مدارس، خانواده‌ها و مسئولان شهری به دنبال برگزاری کلاس‌های مختلف وغنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان هستند.

در این مسیر تابستانه که بخش عمده‌ای از فصل آموزشی، دانش‌آموزان برای فراگیری هنر و علوم مختلف را درگیر  کلاس‌های آموزشی خود می‌کند تعداد زیادی از خانواده‌ علاوه بر غنی‌سازی تابستان فرزندانشان، به دنبال کلاس‌های مختلف تفریحی که لحظات فرح‌بخشی را برای بچه‌ها به وجود بیاورد، هستند.

با وجود اینکه تلاش‌هایی از سوی دستگاه‌های مختلف منطقه برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان خرمشهری صورت می‌گیرد ولی به حتم ظرفیت‌های شهرستان به مراتب بیش از اینها است.

آنچه که مبرهن است توجه به نیاز جوانان و نوجوانان و تلاش در رفع آنهاست، توسعه ارتباطات و تحول در نگرش‌های جوانان و نوجوانان به زندگی، به حتم رویکرد متفاوت‌تری از گذشته را پیش‌روی مسئولان باز می‌کند که البته امیدواریم برای مقابله با به بطالت سپری شدن اوقات جوانان که به عنوان مدیران آینده شناخته می شوند، گامهای گسترده تر و تأثیرگذارتری از سوی دستگاه‌های ذیربط برداشته شود.

* برگزاری ۱۳ پایگاه اوقات فراغت در خرمشهر

در تاریخ ۱۰ تیرماه سال جاری کاظم حیاتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر از ۱۳ پایگاه اوقات فراغت در تابستان امسال یاد کرد که از این تعداد دو ورزشگاه با ظرفیت ۶۰۰ نفر مختص رشته‌های مختلف ورزشی در فصل تابستان بود.

وی در ادامه با تأکید به دستگاه‌های اجرایی شهرستان در راستای اعلام برنامه‌های اوقات فراغت خود به فرمانداری خاطرنشان کرد: باید با ایجاد برنامه‌ریزی‌های مطلوب در این زمینه، جوانان را از گرایش به سوی تفریحات ناسالم و گذراندن اوقات آنها به بطالت بازداشت.

 *کلاس‌های ورزشی ـ تفریحی در مدارس پراکنده است

زمان زیادی از انتشار این خبر نگذشته بود که سالن ورزشی “شهید شهیدی” بانوان خرمشهر با برگزاری کلاس‌های مختلف در ۲۰ رشته ورزشی که شامل هندبال، بستکبال، والیبال، ایروبیک، آمادگی جسمانی و … می‌شود را به مدت ۲۰ روز به شرکت مبل برای برگزاری نمایشگاه اجاره داد و فراغت تابستان برای کسب درآمد را به طور کل فراموش کرد.

این اقدام در حالی انجام شده که سالن ورزشی شهید شهیدی، در منطقه طالقانی خرمشهر از مناطق پرتردد و مرکزی شهر واقع شده است؛ این سالن در تملک اداره آموزش ‌و پرورش خرمشهر است و با خلاقیت، کلاس‌های برگزار شده در سالن را به مدارس سراسر شهر پراکنده کرده است.

این روند در زمان و موقعیتی در حال انجام است که طبل غنی‌سازی اوقات فراغت، تفریحات سالم و جلوگیری از خیابان‌گردی نوجوانان در فصل تابستان سرلوحه کار ادارات درگیر با اوقات فراغت دانش‌آموزان است.

* مدرسه انتخابی از محل سکونت من فاصله زیادی دارد

یکی از شرکت‌کنندگان حاضر در کلاس‌های این سالن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص مشکلات پیش آمده برای وی بعد از اجاره سالن ورزشی اظهار کرد: مدرسه انتخابی از محل سکونت من فاصله زیادی دارد که برای حضور به موقع در کلاس با مشکل مواجه می‌شوم این در حالی است که مسئولان در پاسخ به گلایه‌های ما از مدت زمان کم، ۲۰ روز را برای اجاره این سالن یاد می‌کنند و صبر را سرلوحه قرار داده و به ما متذکر می شوند.

وی افزود: این در حالی است که با آغاز ماه مبارک رمضان که همزمان با شروع گرم‌ترین ماه تابستانی استان خوزستان است کم‌تر کسی تمایل به ورزش دارد و عمده وقت بانوان خرمشهری که تفریحات اندکی را در شهر خود دارند با اجاره این سالن از بین رفته است.

* برای درست کردن ابرو، چشمش را هم کور کردند

دیگر ثبت‌نام کننده در این کلاس‌های ورزشی خاطرنشان کرد: خرمشهر نه دارای امکانات رفاهی و نه تفریحی مناسب و مطلوب به‌ویژه برای بانوان است، پس ما از مسئولان شهری انتظار داریم که حداقل امکانات موجود در شهر را برای استفاده عموم فراهم کنند.

وی اضافه کرد: اجاره سالن ورزشی به بخش خصوصی برای برگزاری نمایشگاه مبل درست است که برای شهروندان و در راستای تأمین مایحتاج مورد نیاز آنها انجام گرفته اما باید با ایجاد راهکاری مطلوب، مکانی دیگر را برای انجام این کار در نظر می‌گرفتند.

زهرا موسوی با بیان اینکه مسئولان این شهر در برخی اقدامات اجرایی خود برای درست کردن ابرو، چشم را هم کور می‌کنند، خاطرنشان کرد: از مسئولان شهری به‌ویژه آموزش و پرورش و تربیت‌بدنی می‌خواهیم برای رفع مشکل اوقات فراغت جوانان این منطقه اقدامی جدی اعمال کنند و با تعامل مضاعف در برنامه‌های آتی موانع پیش‌روی ورزش بانوان را مرتفع سازند.

* مسئولان امر پاسخگو نیستند

جالب‌تر اینکه مسئولان مرتبط شهری در این زمینه پاسخگو نیستند؛ البته تا پایان فصل تابستان و برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت، فرصت بسیار است!! و جوانان می‌توانند روزهای طلایی تفریح و سرگرمی خود را در رؤیاهای هرشب و روزشان در لابه‌لای ورق‌های دفترچه خاطراتشان برگ بزنند و یادآور شوند.

شاید روزی بیاید این روز.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *